Zastava Bosne i Hercegovine

STATUT KOMORE IZVRŠITELJA

 

I OPŠTE ODREDBE

Član 1

Izvršitelji i zamenici izvršitelja upisani u Imenik izvršitelja i zamenika izvršitelja u Republici Srbiji organizovani su u Komoru izvršitelja koja se osniva za celu teritoriju Republike Srbije.

Komora izvršitelja posluje i nastupa u svoje ime i za svoj račun, a poslove može da obavlja u svoje ime, a za račun članova, kao i u ime i za račun drugih lica.

Član 2

Naziv komore iz člana 1. ovog statuta je: Komora izvršitelja (u daljem tekstu: Komora).

Član 3

Sedište Komore je u Beogradu.

Član 4

Komora ima status pravnog lica i posluje kao neprofitno udruženje.

Komora je nezavisna i obavlja aktivnosti od javnog i opšteg interesa.

Član 5

Komora ima svoj pečat i štambilj.

Sadržinu, oblik i veličinu pečata i štambilja utvrđuje Skupština Komore.

Član 6

Komora za svoje obaveze odgovara svojom celokupnom imovinom.

Nadzor nad radom Komore obavlja Ministarstvo pravde.

Član 7

Komora može osnivati svoje organizacione jedinice u drugim mestima na teritoriji Republike Srbije, za teritoriju apelacionog suda.

Odluku o osnivanju i poslovima koji se obavljaju u organizacionim jedinicama iz stava 1. ovog člana, kao i odluku o prestanku njihovog rada donosi Izvršni odbor Komore.

Organizacione jedinice u drugim mestima nemaju status pravnog lica i u svom poslovanju istupaju pod nazivom Komore, kome se dodaje naziv Komora izvršitelja mesta u kome ova organizaciona jedinica posluje (npr. Komora izvršitelja, Komora Kragujevac).

Svaka organizaciona jedinica Komore obavezna je da sprovodi poslovnu politiku i poštuje odluke Komore, kao i da posluje u skladu sa zakonom i drugim podzakonskim aktima, ovim Statutom, međunarodnim ugovorima i svim odlukama nadležnih organa Komore.

Član 8

Komoru predstavlja i zastupa predsednik Komore.

Ovlašćenja i obaveze predsednika Komore utvrđuju se u skladu sa Zakonom o izvršenju i obezbeđenju (u daljem tekstu: Zakon), ovim statutom i drugim aktima Komore.

Član 9

Komora stupa u članstvo u Međunarodnoj uniji profesionalnih i sudskih izvršitelja, a može biti član i drugih udruženja, unija i drugih organizovanih formi iz oblasti prava od značaja za obavljanje poslova i pružanje usluga u postupcima izvršenja i obezbeđenja ili sa njima srodnim poslovima, o čemu odluku donosi Izvršni odbor Komore.

Član 10

Rad Komore i njenih organa je javan.

Svaki izvršitelj i zamenik izvršitelja učestvuju u radu Skupštine Komore i doprinose radu Komore sve dok obavljaju dužnosti.

II CILJEVI KOMORE I SREDSTVA ZA NJIHOVO OSTVARIVANJE

Član 11

Komora određuje i ostvaruje svoje ciljeve u skladu sa Ustavom, zakonom, potvrđenim međunarodnim ugovorima, kao i međunarodnim ugovorima i sporazumima zaključenim u skladu sa zakonom, drugim propisima, odredbama ovog statuta i drugim aktima Komore.

Osnovni ciljevi Komore su:

1) unapređenje poslovanja izvršitelja i zamenika izvršitelja u cilju dosledne primene Zakona i drugih propisa na način kojim se najefikasnije ostvaruje svrha zakona;

2) staranje o podizanju ugleda, časti i prava profesije izvršitelja i zaštiti prava i interesa izvršitelja;

3) predstavljanje izvršitelja kod državnih organa radi zaštite prava i interesa profesije;

4) organizovanje rada Komore, kao i uspostavljanje i ostvarenje saradnje sa komorama izvršitelja drugih zemalja;

5) organizovanje i sprovođenje obuke o pitanjima iz oblasti izvršenja i obezbeđenja i rad na podizanju nivoa kvalifikovanosti izvršitelja i zamenika izvršitelja;

6) sprovođenje ili naručivanje studija o profesiji izvršitelja, oceni kvaliteta rada i osmišljavanju standarda najbolje prakse;

7) predlaganje izmena i dopuna svih akata i propisa od značaja za profesiju izvršitelja;

8) održavanje i unapređenje kontakta sa srodnim međunarodnim organizacijama.

Ciljevi Komore ostvaruju se:

1) organizovanjem redovnih sastanaka sa predstavnicima Ministarstva pravde, sudova, javnih registara, finansijskih organizacija kao i drugih organizacija koje se bave platnim prometom i svih drugih organizacija i drugih državnih organa, odnosno institucija čija delatnost je srodna ili od značaja za obavljanje delatnosti izvršitelja;

2) inicijativama upućenim nadležnim organima i institucijama radi preduzimanja mera i stavljanja predloga za izmene i dopune zakona i podzakonskih akata od značaja za efikasnije i racionalnije sprovođenje izvršenja i obezbeđenja u Republici Srbiji;

3) organizovanjem stručnih seminara i predavanja, u saradnji sa Ministarstvom pravde i naučnim i drugim udruženjima i institucijama u Republici Srbiji i inostranstvu, u vezi sa izvršenjem i obezbeđenjem;

4) osnivanjem internog biltena radi informisanja o aktivnostima ili planovima Komore;

5) registracijom sajta Komore u cilju redovne informisanosti izvršitelja, zamenika izvršitelja i javnosti o aktivnostima Komore i drugim pitanjima od značaja za sprovođenje izvršenja i obezbeđenja;

6) organizovanjem saradnje sa svim sredstvima javnog informisanja u cilju obaveštavanja javnosti o profesiji izvršitelja, transparentnosti njihovog postupanja radi ostvarivanja i zaštite interesa poverilaca i drugim pitanjima od značaja za javnost.

Član 12

Komora se stara i o:

1) uspostavljanju preduslova za kolektivno osiguranje izvršitelja u slučaju štete i odabiru najpovoljnijeg pružaoca osiguranja;

2) organizovanju kolektivne zaštite prostorija i ličnosti izvršitelja obezbeđenjem i unapređenjem saradnje sa organima policije i drugim organima;

3) organizaciji i obezbeđivanju načina za vođenje i čuvanje svih podataka i evidencija Komore;

4) drugom poslovima i uslugama od značaja za profesiju izvršitelja i zamenika izvršitelja, odnosno članova njihovih porodica (pružanje pomoći u slučaju privremene ili trajne sprečenosti u obavljanju profesije i dr.).

Član 13

Komora vodi pomoćni imenik izvršitelja, zamenika izvršitelja i ortačkih društava izvršitelja.

Komora vodi poslovne knjige i druge evidencije i registre u skladu sa Zakonom i drugim zakonskim i podzakonskim propisima, kao i internim aktima Komore.

Član 14

Komora posluje sopstvenim sredstvima, sredstvima koje pribavi od drugih lica na način i pod uslovima utvrđenim zakonskim i podzakonskim propisima, a na osnovu prethodne odluke nadležnog organa Komore.

Komora se finansira iz članarine, doprinosa članova, poklona, donacija, pomoći drugih organizacija i udruženja i iz drugih izvora.

Izvršitelji i zamenici izvršitelja članarinu uplaćuju na tekući račun Komore od dana osnivanja Komore.

Novčanim sredstvima Komore raspolažu lica koja za to ovlasti predsednik Komore.

III ORGANI KOMORE

Član 15

Organi Komore su:

1) Skupština

2) Izvršni odbor

3) Nadzorni odbor i

4) Predsednik Komore.

Poslovnikom o radu Skupštine, Izvršnog odbora i Nadzornog odbora bliže će se urediti pripremanje, sazivanje i vođenje sednica, način rada i način donošenja odluka, prava i dužnosti članova tih organa, postupak izbora članova i druga pitanja od značaja za rad tih organa.

1. Skupština Komore

Članstvo i nadležnosti Skupštine

Član 16

Skupština Komore je najviši organ Komore.

Skupštinu Komore čine svi izvršitelji i zamenici izvršitelja upisani u imenik.

Član 17

Skupština Komore:

1) donosi Statut Komore;

2) donosi Kodeks profesionalne etike izvršitelja;

3) donosi podzakonske akte propisane Zakonom i druge opšte akte Komore;

4) bira i razrešava predsednika Skupštine, članove Izvršnog odbora i Nadzornog odbora, predsednika Komore i određuje iznos naknade za rad predsednika i članova;

5) donosi poslovnik o svom radu;

6) odlučuje o svim pitanjima i donosi odluke od značaja za nastupanje Komore pred državnim organima, javnim preduzećima, bankama i drugim pravnim licima od značaja za uspostavljanje saradnje od pomoći za rad izvršitelja i zamenika izvršitelja;

7) odlučuje o pribavljanju sredstava od drugih lica i ulaganjima sredstava u osnovna sredstva komore ili druge namene za iznose koji prelaze 10.000 EUR u dinarskoj protivvrednosti na dan donošenja odluke;

8) donosi odluke o kupovini odnosno prodaji nepokretnosti, kao i zalaganju imovine u vlasništvu Komore na predlog Izvršnog odbora i uz saglasnost Nadzornog odbora;

9) donosi odluke o osnivanju fondova određenih namena, u skladu sa ovim statutom, a po predlogu predsednika Komore ili Izvršnog odbora;

10) donosi plan i program stalnog stručnog usavršavanja izvršitelja;

11) razmatra predloge, zahteve i preporuke u vezi sa radom Komore i izvršitelja;

12) usvaja godišnji finansijski izveštaj za prethodnu godinu i predlog budžeta za narednu godinu i razmatra i usvaja godišnji izveštaj o aktivnostima Komore koji priprema predsednik Komore;

13) odlučuje o svim drugim pitanjima u skladu sa zakonom, ovim statutom i drugim aktima Komore.

Održavanje i rad Skupštine

Član 18

Zasedanje Skupštine može biti redovno i vanredno.

Član 19

Redovno zasedanje Skupštine saziva se i održava najmanje jednom godišnje.

Godišnja sednica skupštine održava se najkasnije u roku od šest meseci nakon završetka poslovne godine, radi usvajanja finansijskih izveštaja i drugih poslova propisanih zakonom.

Sednice skupštine koje se održavaju između godišnjih skupština su vanredne.

Zahtev za sazivanje sednice skupštine može da podnese Izvršnom odboru svaki član skupštine, u bilo koje vreme.

Vanredna sednica skupštine obavezno se saziva i kada to u pisanom obliku zahtevaju članovi skupštine koji imaju 10% glasova u skupštini.

Član 20

Sazivanje redovne Skupštine objavljuje se na internet stranici Komore - sajtu Komore i na oglasnoj tabli sedišta Komore najkasnije 15 dana pre dana održavanja.

Poziv za sednicu skupštine obavezno sadrži poslovno ime i sedište Komore, vreme i mesto održavanja, predlog dnevnog reda skupštine i druge podatke neophodne za održavanje sednice skupštine. Ako je predložena izmena Statuta ili drugih akata za čije je donošenje nadležna skupština prilaže se i tekst predloga tih akata. Uz poziv za sednicu skupštine dostavljaju se i predlozi odluka iz tačaka dnevnog reda, predlozi ili opisi ugovora koje skupština članova odobrava i, kad je potrebno, finansijski izveštaji, izveštaji Izvršnog odbora, kao i revizora.

Član 21

Poziv za vanrednu sednicu Skupštine objavljuje se na internet stranici Komore - sajtu Komore i na oglasnoj tabli sedišta Komore najkasnije osam dana pre dana održavanja.

Predsednik Skupštine je obavezan da sazove vanrednu sednicu u roku od osam dana od dana podnošenja zahteva za sazivanje, koji je podneo Izvršni odbor, odnosno članovi Skupštine u skladu sa članom 19. stav 5. ovog statuta.

Član 22

Kvorum za održavanje sednice Skupštine čini većina svih članova Skupštine.

Član 23

Skupština donosi odluke većinom glasova prisutnih članova.

Član 24

Radom Skupštine predsedava predsednik Skupštine.

Predsednika Skupštine bira Skupština većinom glasova prisutnih članova.

Predsednik Skupštine se bira na period od četiri godine sa mogućnošću ponovnog izbora.

Predsednik Skupštine se može razrešiti pre isteka perioda na koji je izabran i to na lični zahtev, na predlog većine članova Izvršnog odbora ili na predlog trećine članova Skupštine.

Skupština ima i zamenika predsednika Skupštine koji se imenuje i razrešava na isti način kao i predsednik Skupštine i za koga važe ista pravila kao i za predsednika Skupštine, i koji vrši dužnost predsednika Skupštine u slučaju njegove odsutnosti.

Član 25

Predsednik Skupštine obavlja sledeće poslove:

1) organizuje sazivanje i rukovodi radom Skupštine;

2) imenuje zapisničara za sednicu Skupštine;

3) obavlja i druge poslove, u skladu sa zakonom i Poslovnikom o radu Skupštine.

Član 26

Poslovnikom o radu Skupštine bliže se uređuju pitanja koja se odnose na sazivanje, održavanje i rad Skupštine.

2. Izvršni odbor Komore

Članstvo i nadležnosti Izvršnog odbora

Član 27

Izvršni odbor je izvršni organ Komore.

Izvršni odbor ima pet članova.

Izvršni odbor bira Skupština na period od četiri godine sa mogućnošću ponovnog izbora.

Član 28

Izvršni odbor:

1) predlaže Statut i druga opšta akta Komore kao i izmene i dopune istih;

2) donosi odluku o sazivanju Skupštine komore i priprema sednice Skupštine komore;

3) usvaja poslovnik o svom radu;

4) sprovodi odluke Skupštine i podnosi izveštaje o svom radu Skupštini i Nadzornom odboru Komore;

5) bira i razrešava predsednika i zamenika predsednika Izvršnog odbora iz redova svojih članova;

6) odlučuje i preduzima aktivnosti za osnivanje odbora, komisija i drugih radnih tela prema potrebama konkretnog posla, kao i o zapošljavanju lica na odgovarajućim radnim mestima;

7) dostavlja Skupštini na mišljenje predlog o visini i načinu plaćanja članarine i po pribavljenom mišljenju donosi odluku o visini i načinu plaćanja članarine;

8) predlaže Skupštini preduzimanje određenih mera prema izvršiteljima koji neredovno ili u celosti ne vrše plaćanje članarine;

9) donosi odluke o korišćenju sredstava Komore, osim u slučajevima kada je za donošenje odluka nadležna Skupština;

10) predlaže usvajanje godišnjeg finansijskog izveštaja i priprema predlog budžeta za narednu godinu Skupštini na usvajanje;

11) predlaže Skupštini osnivanje fondova određenih namena, u skladu sa ovim statutom;

12) donosi odluke o predlogu predsednika Komore o evidencijama i drugim registrima od značaja za praćenje poslovanja ili izradu statističkih i drugih izveštaja Komore;

13) predlaže izvršitelje za člana ispitne komisije, komisije koja sprovodi konkurs za imenovanje izvršitelja i za disciplinsku komisiju, u skladu sa Zakonom i drugim propisima;

14) predlaže Skupštini donošenje odluke, uz prethodnu saglasnost Nadzornog odbora, o kupovini, odnosno prodaji nepokretnosti, kao i zalaganju imovine u vlasništvu Komore;

15) upravlja fondovima Komore i zaključuje ugovore o kolektivnom osiguranju;

16) zahteva informacije od izvršitelja o obavljenim aktivnostima, vodi statističku evidenciju, sprovodi odnosno naručuje istraživanja o profesiji izvršitelja, analizira rezultate istraživanja i priprema najbolju praksu;

17) usvaja program aktivnosti za tekuću godinu u skladu sa programom Skupštine Komore;

18) predlaže Skupštini plan i program stalnog stručnog usavršavanja izvršitelja;

19) odlučuje o drugim pitanjima iz svoje nadležnosti propisanih ovim statutom i drugim aktima Komore, kao i o drugim pitanjima od interesa za Komoru i izvršitelje, koja nisu u nadležnosti drugog organa.

Održavanje sednica i rad Izvršnog odbora

Član 29

Sednice Izvršnog odbora saziva predsednik Izvršnog odbora.

Sednice Izvršnog odbora mogu se sazvati i na predlog najmanje dva člana.

Sednici Izvršnog odbora mogu prisustvovati lica po pozivu predsednika Izvršnog odbora.

Član 30

Izvršni odbor može da donosi odluke ako sednici prisustvuje više od polovine njegovih članova.

Izvršni odbor donosi odluke većinom glasova članova prisutnih na sednici.

Odluke koje se tiču predloga izmena ili dopuna Statuta, godišnjeg finansijskog izveštaja ili nabavke osnovnih sredstava, Izvršni odbor donosi većinom glasova svih članova.

Član 31

Radom Izvršnog odbora rukovodi predsednik Izvršnog odbora koga biraju članovi Izvršnog odbora većinom glasova svih članova.

Predsednik Izvršnog odbora se može razrešiti pre isteka perioda na koji je izabran na lični zahtev ili odlukom većine članova Izvršnog odbora.

Predsednik Izvršnog odbora imenuje zamenika iz redova članova Izvršnog odbora kome mandat traje koliko i predsedniku Izvršnog odbora.

Član 32

Poslovnikom o radu Izvršnog odbora bliže se određuje način rada ovog organa.

Član 33

Skupština razrešava ceo Izvršni odbor ili bilo kog njegovog člana pre isteka mandata za koji je izabran ako:

1) Izvršni odbor, odnosno član ne obavlja aktivnosti i ne održava, odnosno ne prisustvuje sednicama ili obavlja aktivnosti i donosi odluke suprotne zakonu, Statutu i drugim aktima Komore;

2) Izvršni odbor odnosno član nesavesnim poslovanjem pričini materijalnu štetu Komori ili bilo kom njenom članu;

3) Izvršni odbor ne sarađuje sa drugim organima Komore ili ne dostavlja izveštaje propisane Zakonom ili drugim aktima Komore;

4) članu bude izrečena disciplinska mera zabrane obavljanja delatnosti ili drugi put bude izrečena bilo koja disciplinska mera u vezi sa odredbom člana 351. Zakona;

5) u drugim slučajevima koji doprinose povredi ugleda profesije izvršitelja nastale svesnim postupanjem i ponašanjem izvršitelja, odnosno propuštanjem postupanja.

3. Nadzorni odbor Komore

Članstvo i nadležnosti Nadzornog odbora

Član 34

Nadzorni odbor vrši nadzor nad zakonitošću rada i finansijskim poslovanjem Komore.

Nadzorni odbor ima tri člana.

Nadzorni odbor bira Skupština na period od četiri godine sa mogućnošću ponovnog izbora.

Član 35

Nadzorni odbor:

1) kontroliše finansijsko poslovanje i vrši nadzor nad poslovanjem Komore;

2) zahteva izveštaje od drugih organa o pojedinim pitanjima iz njegove nadležnosti;

3) po potrebi, prisustvuje sednicama Izvršnog odbora i zahteva objašnjenja o odlukama i postupanjima od značaja za upravljanje i raspolaganje imovinom Komore;

4) daje prethodna mišljenja o predlozima Izvršnog odbora od značaja za konačno donošenje odluka Skupštine ili drugih odbora ili tela, u skladu sa ovim Statutom;

5) predlaže preduzimanje mera prema odgovornim članovima kao i njihovo razrešenje od članstva u odborima i drugim telima Komore, ukoliko prilikom obavljanja nadzora utvrdi postojanje nepravilnosti prouzrokovane postupanjem ili nepostupanjem organa i odbora kojima se nanosi šteta Komori i njenim članovima;

6) predlaže Izvršnom odboru osnivanje odbora, komisija ili drugih radnih tela prema potrebama konkretnog posla;

7) dostavlja Skupštini izveštaj o svom radu i o materijalno-finansijskom položaju Komore najmanje jednom godišnje;

8) obavlja i druge poslove propisane ovim statutom i drugim aktima Komore.

Održavanje sednica i rad Nadzornog odbora

Član 36

Sednice Nadzornog odbora saziva predsednik Nadzornog odbora.

Sednice Nadzornog odbora mogu se sazvati i na predlog dva člana Nadzornog odbora.

Sednicama Nadzornog odbora mogu prisustvovati i druga lica po pozivu predsednika Nadzornog odbora.

Član 37

Nadzorni odbor može da donosi odluke ako sednici prisustvuju najmanje dva člana.

Nadzorni odbor donosi odluke većinom glasova članova prisutnih na sednici.

U slučaju jednake podele glasova na sednicama na kojima je prisutan predsednik Nadzornog odbora i jedan član, odlučujući je glas predsednika Nadzornog odbora.

Član 38

Predsednika Nadzornog odbora biraju članovi Nadzornog odbora većinom glasova.

Predsednik Nadzornog odbora se može razrešiti pre isteka perioda na koji je izabran na lični zahtev ili ako se o razrešenju pozitivno izjasne dva člana Nadzornog odbora.

Predsednik Nadzornog odbora imenuje zamenika iz redova članova Nadzornog odbora kome mandat traje koliko i predsedniku Nadzornog odbora.

Član 39

Poslovnikom o radu Nadzornog odbora bliže se određuje način rada ovog organa.

4. Predsednik Komore

Član 40

Predsednik Komore predstavlja i zastupa Komoru u Republici Srbiji i inostranstvu.

Predsednika Komore bira Skupština na period od četiri godine sa mogućnošću ponovnog izbora.

Zamenika predsednika Komore bira Skupština za obavljanje poslova predsednika Komore u slučaju njegove odsutnosti ili sprečenosti.

Član 41

Predsednik Komore:

1) stara se da Komora radi i posluje u skladu sa zakonom i Statutom Komore;

2) izvršava odluke organa Komore, u skladu sa Statutom;

3) organizuje i koordinira rad zaposlenih u Komori, predlaže Izvršnom odboru popunjavanje određenih radnih mesta i zapošljavanje lica i rukovodi operativnim poslovanjem komore;

4) predlaže Izvršnom odboru vođenje evidencija i drugih podataka od značaja za predstavljanje komore ili analizu njenog rada sa tačno određenom sadržinom;

5) predlaže Skupštini osnivanje fondova određenih namena, u skladu sa Statutom;

6) organizuje susrete i preduzima mere u cilju zaključenja protokola, ugovora i drugih akata kojima se olakšava ili unapređuje poslovanje i položaj izvršitelja u odnosima sa drugim državnim organima i ustanovama, udruženjima i drugim profesijama koje su srodne poslovima izvršenja i obezbeđenja;

7) stara se o obezbeđenju materijalnih i drugih sredstava kojima se omogućava organizovanje treninga i obuka, kao i ulaganje u osnovna sredstva radi kvalitetnijeg obavljanja poslova;

8) obavlja i druge poslove iz svoje nadležnosti, u skladu sa zakonom, Statutom i drugim propisima.

Član 42

Predsednik Komore razrešava se dužnosti:

1) na lični zahtev;

2) ako ne obavlja poslove u skladu sa zakonom, Statutom i odlukama organa Komore, odnosno ako te odluke ne sprovodi, ne sprovodi u roku ili ih sprovodi u suprotnosti sa svrhom njihovog donošenja, osim ako te odluke nisu u suprotnosti sa zakonom;

3) ako u toku obavljanja dužnosti predsednika pričini materijalnu štetu Komori ili bilo kom njenom članu i

4) ako mu bude izrečena disciplinska mera zabrane obavljanja delatnosti ili se drugi put izriče bilo koja disciplinska mera u vezi sa odredbom člana 351. Zakona.

Predlog za razrešenje predsednika Komore podnosi Izvršni odbor odnosno najmanje jedna trećina članova Skupštine.

IV ODBORI I RADNA TELA KOMORE

Član 43

Izvršni odbor može osnivati stalne ili privremene odbore i radna tela u skladu sa poslovima i potrebama Komore.

Prava i obaveze ovih odbora i radnih tela uređuju se aktom o njihovom osnivanju.

V OPŠTI AKTI KOMORE

Član 44

Akti Komore su:

1) Statut;

2) Kodeks profesionalne etike izvršitelja;

3) Pravilnik o članarini Komore izvršitelja;

4) Pravilnik o nespojivosti drugih poslova sa poslovima izvršitelja;

5) Pravilnik o sadržini, načinu podnošenja i proveri podataka iz izveštaja o imovini izvršitelja i zamenika izvršitelja;

6) drugi opšti akti od značaja za rad Komore i sprovođenje poslova izvršenja i obezbeđenja, u skladu sa Zakonom.

Član 45

Akti Komore moraju biti u skladu sa Ustavom Republike Srbije, Zakonom i drugim zakonima, potvrđenim međunarodnim ugovorima, kao i drugim sporazumima i ugovorima koje zaključuje Komora.

VI IMENICI I REGISTRI KOMORE

Član 46

Komora vodi:

1) Pomoćni imenik izvršitelja, zamenika izvršitelja i ortačkih društava izvršitelja;

2) Delovodnik primljene pošte i svih pismena;

3) druge registre i evidencije od značaja za poslovanje Komore i izvršitelja, odnosno zamenika izvršitelja.

VII ZAPOSLENI U KOMORI

Član 47

Stručne i administrativne poslove Komore obavlja Sekretar komore i drugi zaposleni u stručnoj službi Komore.

Unutrašnja organizacija i sistematizacija radnih mesta u stručnoj službi Komore uređuje se aktom koji na predlog predsednika Komore donosi Izvršni odbor, u skladu sa potrebama Komore.

Zaposleni u stručnoj službi Komore imaju prava i obaveze u skladu sa opštim propisima o radu.

VIII FONDOVI KOMORE I PRIZNANJA

Član 48

Komora može osnivati fondove određenih namena kao što su:

1) Fond za osiguranje izvršitelja u slučaju štete;

2) Fond solidarnosti za ekonomsku pomoć izvršiteljima;

3) Fond za stalno stručno usavršavanje izvršitelja;

4) Fond za pomoć licima koja se obučavaju za stalno nezavisno bavljenje profesijom izvršitelja;

5) druge fondove za konkretne namene.

Fondovi iz prethodnog stava ovog člana mogu se osnovati odlukom Skupštine Komore, na predlog Izvršnog odbora i predsednika Komore.

Član 49

Komora može dodeliti plakete i priznanja za uspešan rad i doprinos profesiji izvršitelja.

Zvanične plakete i priznanja koja dodeljuje Komora su:

1) Plaketa za uspešno sprovođenje izvršenja;

2) Plaketa za posebna dostignuća;

3) Priznanje;

4) Priznanje za uspešnu saradnju.

Član 50

Plaketa za uspešno sprovođenje izvršenja dodeljuje se izvršitelju koji je obavljanjem svojih aktivnosti doprineo poboljšanju ugleda Komore.

Plaketa za posebna dostignuća dodeljuje se fizičkom ili pravnom licu koje nije član Komore za posebna dostignuća u razvoju i poboljšanju izvršenja.

Priznanje se dodeljuje izvršiteljima i fizičkim i pravnim licima za poseban doprinos izvršenju.

Priznanje za uspešnu saradnju dodeljuje se državnim organima, bankama, javnim preduzećima i drugim licima i organima za izuzetan doprinos razvoju, poboljšanju i jačanju Komore.

Postupak i kriterijumi za dodelu plaketa i priznanja iz člana 48. Statuta urediće se posebnim aktom Komore koji na predlog Izvršnog odbora donosi Skupština.

IX POSLOVNA TAJNA

Član 51

Poslovnom tajnom smatraju se svi podaci i poslovna dokumentacija Komore i njenih članova, osim podataka koji se, u smislu zakona, ne smatraju poslovnom tajnom.

Podatke i dokumente koji se smatraju poslovnom tajnom, mogu saopštiti samo predsednik Komore i predsednik Izvršnog odbora ili lice koje oni ovlaste, u skladu sa zakonom, odnosno opštim aktima Komore.

Član 52

Poslovnu tajnu moraju čuvati svi članovi i zaposleni Komore, kao i druga lica koja po prirodi posla koji obavljaju imaju pristup podacima Komore.

Obaveza čuvanja poslovne tajne za lica iz stava 1. ovog člana traje i posle prestanka statusa na osnovu koga su ostvarili pristup podacima koji se smatraju poslovnom tajnom.

Član 53

Posebnim aktom koji donosi Izvršni odbor uređuje se poslovna tajna u Komori.

X INFORMISANJE I OBJAVLJIVANJE

Član 54

Komora je dužna da svoje članove redovno i blagovremeno informiše o svom poslovanju i finansijskom stanju i da im učini dostupnim informacije i dokumenta koja se u skladu sa zakonom moraju učiniti dostupnim.

Informisanje iz stava 1. ovog člana se ostvaruje putem sredstava javnog informisanja, izradom izveštaja i informacija za potrebe organa Komore, kao i putem internet prezentacije Komore, na način u rokovima utvrđenim Zakonom i drugim propisima.

Komora je obavezna da na svojoj internet prezentaciji objavi finansijske izveštaje u sadržaju i na način i u rokovima utvrđenim zakonom.

XI IZMENE I DOPUNE STATUTA

Član 55

Obrazloženi predlog za izmenu i dopunu Statuta podnosi Izvršni odbor, najmanje jedna desetina članova Komore preko Izvršnog odbora i Predsednik komore.

Odluku o pokretanju postupka izmene Statuta donosi Izvršni odbor u roku od 15 dana od dana prijema predloga i objavljuje ga na sajtu Komore.

XII ZAVRŠNA ODREDBA

Član 56

Ovaj statut stupa na snagu, po pribavljenoj saglasnosti ministra pravde, danom objavljivanja na internet stranici Ministarstva pravde.