Da li trgovac koji obavlja droshipping model elektronske trgovine ima obavezu da promet evidentira u KEP knjizi?
Bilo da trgovac prodaje robu preko svog webshopa, ecommerce platforme ili obavlja droshipping model elektronske trgovine, obavezan je da vodi evidenciju prometa, na isti način kao što to čine svi trgovci koji obavljaju maloprodaju. Članom 2. Pravilnika o evidenciji prometa ("Sl. glasnik RS", br. 99/2015 i 44/2018 - dr. zakon - dalje: Pravilnik) propisano je da evidenciju prometa vode pravna lica i preduzetnici (trgovci) koji obavljaju trgovinu na malo.
Zakonom o trgovini ("Sl. glasnik RS", br. 52/2019), kao ni navedenim Pravilnikom, nije propisan poseban način vođenja KEP knjige koja se odnosi na trgovce dropshipere, te sve što važi u pogledu vođenja KEP knjige za ostale trgovce na malo, važi i za dropshipere bez izuzetka.
U skladu sa članom 15. Pravilnika o evidenciji prometa, u kolonu broj 4 upisuje se zaduženje trgovca u tom objektu, odnosno prodajnom mestu i to za trgovinu na malo po maloprodajnim cenama (cene sa PDV) na sledeći način:
trgovac upisuje vrednost zaduženja na osnovu kalkulacije cene koja je osnov za evidentiranje nabavljene robe za trgovinu na malo i sačinjava se na osnovu propisanih isprava o nabavci robe (faktura, otpremnica, faktura - otpremnica, dostavnica, interna prenosnica, prijemnica ili druga odgovarajuća isprava za robu) koje sadrže sledeće elemente:
- poslovno ime trgovca,
- naziv i adresu prodajnog mesta,
- PIB trgovca,
- redni broj,
- trgovački naziv robe,
- jedinicu mere,
- količinu,
- nabavnu cenu po jedinici mere,
- vrednost robe po fakturi dobavljača, razliku u ceni (marža),
- prodajnu vrednost robe bez PDV,
- PDV,
- prodajnu vrednost robe sa obračunatim PDV i prodajnu cenu robe po jedinici mere.