Prijava na Sistem elektronskih faktura - SEF
KORAK 1:
PORTAL ZA ELEKTRONSKU IDENTIFIKACIJU
Prvi korak je da kreirate eID nalog na: https://eid.gov.rs/sr-Cyrl-RS/pocetna
NAPOMENA: Samo lice koje je zakonski zastupnik može da izvrši prvu registraciju naloga na sistemu elektronskih faktura.
ZAKONSKI ZASTUPNIK : Odredbom člana 31. Zakona o privrednim društvima propisano je da su zakonski zastupnici društva lica koja su ovim zakonom kao takva određena za svaki pojedini oblik društva. Zakonski zastupnik može biti fizičko lice ili društvo registrovano u Republici Srbiji. Stavom 3. istog člana, propisano je da društvo mora imati najmanje jednog zakonskog zastupnika koji je fizičko lice.
Ukoliko želite da se registrujete na SEF putem mobilne aplikacije Consent ID pogledajte OVDE
NAPOMENA 2: Ukoliko niste obveznik PDV-a, a do sada ste bili u obavezi da fakture evidentirate i na Centralnom Registru Faktura (CRF), fakture više nećete registrovati direktno na CRF već će SEF sam slati fakture na CRF. Ovo praktično znači da biste poslali fakturu koja zahteva evidentiranje u CRF, moraćete da se registrujete na SEF. Ova registracija će se tretirati kao dobrovoljna registracija korisnika i na njega će se primenjivati odredbe Zakona koje se odnose na subjekte privatnog sektora. To znači da će ovo lice od 1.7.2022. godine biti dužno da prima e-fakture, a od 1.1.2023. godine da šalje e-fakture subjektima privantog sektora (PDV obveznicima i drugim dobrovoljnim korisnicima)
Mogućnost kreiranja ukoliko je strani državljanin. Verifikacija za eID može da traje do 48 sati.
Ukoliko je strani državljanin korisnik: evidencijski broj stranca ili broj pasoša.
KORAK 2:
Produkciona verzija - Registracija na adresi: https://efaktura.mfin.gov.rs/login
Naglašavamo da se od trenutka registracije primenjuju sva prava i obaveze propisane Zakonom o elektronskom fakturisanju ("Sl. glasnik RS" br.44/21 i 129/21). Pored ostalog, to podrazumeva da sve poslate i primljene elektronske fakture imaju svojstvo verodostojnih isprava.
2.1 prijavi se redirekcija na portal za elektronsku identifikaciju,
2.2 odabir jedan od dva načina identifikacije. Jedan je putem web app. a drugi je pomoću kvalifikovanog elektronskog potpisa
2.3 prilikom odabira “kvalifikovani elektronski sertifikat” , povezujete se sa el. čitačem kartica i potvrdjuje se opcija – prijavite se
2.4 Nakon uspešnog očitavanja vaših podataka sa elektronskog čitača kartica portal će vas preusmeriti na lokaciju – inicijalnu stranicu za otvaranje korisničkog naloga za vašu organizaciju (Dijalog za upis podataka)
2.5 Ukoliko ste zakonski zastupnik korisnika javnih sredstava, potrebno je da odaberete opciju Budžetski korisnik i jedinstveni broj korisnika javnih sredstava. Dugme NASTAVI
2.6 Sistem će proveriti da li ste zakonski zastupnik za unetu organizaciju, i ukoliko jeste bićete preusmereni na SEF na nalog koji će u tom trenutku biti kreiran za vašu organizaciju.
Ukoliko ste zakonski zastupnik organizacije koja niije registrovana u APR, i koji nisu budžetski korisnici, odabraćete opciju “drugo”
i unećete PIB. Sistem će proveriti unete podatke i biće Vam kreiran nalog na SEF.
2.7 Ukoliko je vaša organizacija registrovana u APR, potrebno je da odaberete jednu od sedam kategorija u kojoj vaša organizacija pripada.
- 1. Privredno društvo
- 2. Preduzetnik
- 3. Udruženje
- 4. Stečajna masa
- 5. Fondacija / zadužbina
- 6. Sportsko udruženje
- 7. Komora
Primer: preduzetnik. Upisujemo matični broj.
Sistem je proverio da li su podaci tačni i preusmerio vas na novokreirani nalog na sistemu elektronskih faktura
Procedura je ista za sve tipove organizacija.
Vebinar - Registrovanje naloga i prijava na SEF
Kako dodati novog korisnika (nove zaposlene) u okviru organizacije?
U okviru glavnog menija, otići na podešavanja
U okviru novog prozora izabrati “korisnici”.
Ulazak na pregled korisnika.
Dodati novog korisnika
otvara se novi prozor za dijalog
gde se upisuju podaci:
- - EMAIL -
- - ULOGA -
- a) revizor
- b) korisnik za izlazne dokumente
- c) korisnik za ulazne dokumente
- d) klasičan korisnik
- e) administrator
Revizor: ne može da prima i šalje fakture, ali ima uvid
Korisnik za izlazne fakture: može da upravlja samo sa izlaznim dokumentima, npr. sektor za prodaju.
Korisnik za ulazne fakture: može da upravlja samo sa ulaznim dokumentima, npr. sektor za nabavku.
Korisnik: Može da upravlja i sa ulaznim i sa izlaznim fakturama.
Administrator: Ima sve privilegije u okviru naloga. Može da upravlja korinicima, ali i da upravlja fakturama (ulazne i izlazne).
Kada se pošalje poziv klikom na dugme “pošalji poziv” – korisnik je kreiran i poziv je poslat.
Od tog trenutka ulazi u status “na čekanju”.
Kada novi korisnik dobije email sa pozivom na aktivaciju naloga, potrebno je da se isti i aktivira.
Kada korisnik potvrdi “aktiviraj” otvara mu se prozor za prijavu na sistem. Kada se aktivira dugme “prijava”
Sistem u tom trenutku vraća na portal za elektronsku identifikaciju kako bi proverio identitet korisnika.
Prijava putem mobilne aplikacije Consent ID
Preduslov za prijavu za elektronsku identifikaciju putem dvofaktorske autentikacije je generisanje parametara: ID korisnika i registracioni code koje ćete kasnije iskoristiti za prijavu.
Preuzimanje parametara za dvofaktorsku autentikaciju – ID korisnika i registracioni CODE
NAPOMENA: postoje tri načina na koji možete da preuzmete paramatre za dvofaktorsku autentikaciju:
1. Samostalno generisanje parametara ukoliko posedujete kvalifikovani elektronski sertifikat
2. Samostalno generisanje parametara ukoliko ste imali korisničko ime i lozinku za pristup portalu lokalne poreske administracije
3. Dobijanje parametara odlaskom u filijalu Pošte Srbije
Samostalno generisanje parametara putem učitavanja elektroskog sertifikata
1. Pritisnite dugme "Prijava" u glavnom meniju
2. Potom izaberite opciju: Prijava kvalifikovanim elektronskim sertifikatom.
3. Nakon uspešne prijave, prikazaće se stranica sa unapred popunjenim podacima korisničkog naloga.
4. Email adresa iz kvalifikovanog elektronskog sertifikata biće Vaše novo korisničko ime na portalu za elektronsku identifikaciju
5. Odaberite opciju "Izdaj podatke" i generisaće se podaci. User ID I registracioni KOD za korišćenje mobilne aplikacije koju ćete instalirati u narednim koracima.
Pogledajte VIDEO VEBINAR - UPUTSTVO za registrovanje naloga i prijave na SEF / Ministarstvo finansija
Pitanja i odgovori u vezi registracije i prijave na SEF
1. Ako se registrujem na demo sajtu eFaktura, da li ću morati ponovo da se registrujem na produkcionom sajtu ili će registracija biti automatski preuzeta?
Moraćete ponovo da se registrujete na produkcionoj verziju elektronskog fakturisanja. Registracija na demo neće automatski biti preuzeta na produkcionu verziju.
2. Da li je moguća registracija korisničkim imenom i lozinkom?
Da biste se uspešno prijavili na Sistem elektronskih faktura neophodna je registracija kvalifikovanim elektronskim sertifikatom. Dakle, registracija korisničkim imenom i lozinkom nije moguća.
3. Registrovali smo se na portalu za eID korisničkim imenom i lozinkom. Međutim posle prijave na eID sistem ne dozvoljava da se logujem na SEF?
Da biste se uspešno prijavili na Sistem elektronskih faktura neophodno je potvrdite Vaš identitet preko Portala za elektronsku identifikaciju putem kvalifikovanog elektronskog sertifikata ili dvofaktorske autentikacije. Dakle, pristup SEF-u putem korisničkog imena i lozinke nije moguć.
4. Da li moramo ponovo kreirati nalog na eID portalu iako već imamo nalog na eUpravi?
Ne morate. Nalog na eUpravi se odnosi i na eID. Napomena: Sistemu eFaktura pristupate preko Portala za elektronsku identifikaciju putem kvalifikovanog elektronskog sertifikata ili dvofaktorske autentikacije.
5. Koje su greške prilikom prijave na portal eID?
Ukoliko pokušate da se registrujete na portal eID, a već ste registrovani na istom portalu, sistem neće dopustiti da izvršite registraciju i pokazaće grešku - KORISNIČKO IME JE VEĆ U UPOTREBI. Grešku će prikazati i ukoliko ste ponovili JMBG.
6. Šta predstavlja greška "403 Access Denied" prilikom prijave ili registracije na eID?
Preopterećenost sistema, pokušajte ponovo.
7. Već imam privatni nalog na EID-u. Da li postoji mogućnost da se otvori poseban nalog vezan za službeni mejl?
Nije moguće otvoriti poseban nalog vezan za službeni mejl zato što možete samo jednom da unesete Vaš kvalifikovani elektronski sertifikat.
8. Greškom sam izabrao tip subjekta prilikom prijave. Da li mogu da promenim na mom nalogu tip subjekta?
Nije moguće promeniti Tip subjekta nakon kreiranja naloga na demo verziji SEF-a. Kontaktirajte korisničku podršku SEF-a povodom rešavanja problema.
9. Nedavno je došlo do smene zakonskog zastupnika, ali sistem elektronskih faktura nam prijavljuje grešku da ne prepoznaje zakonskog zastupnika, u čemu je problem?
Ukoliko ste uspeli da registrujete kompaniju sa kvalifikovanim elektronskim sertifikatom prethodnog zakonskog zastupnika, u odeljku podešavanja/korisnici možete dodati novog zakonskog zastupnika, u suprotnom potrebno je pokrenuti proceduru ažuriranja podataka u registru KJS u Upravi za trezor.
Ukoliko zakonski zastupnik pri registraciji ne može da završi proceduru registracije, iz gore navedenog razloga. neophodno je da proverite u Upravi za Trezor da li je izvršeno ažuriranje podataka u registru KJS i ukoliko nije, pokrenuti proceduru ažuriranja podataka u registru KJS u Upravi za trezor. Nakon izvršene promene zakonskog zastupnika, registraciju na sistemu elektronskih faktura možete odraditi dan nakon promene.
10. Zakonski zastupnik sam u više kompanija. Kako da na Sistemu elektronskih faktura registrujem svaku kompaniju?
Nakon što ste uspešno registrovali prvu kompaniju, na kontrolnoj tabli sistema za elektronsko fakturisanje, u gornjem desnom uglu, klikom na naziv kompanije korisniku se otvara prozor sa opcijom “dodaj novu kompaniju”. Ponavljanjem istog postupka za svaku narednu kompaniju, zakonski zastupnik može registrovati sve komppanije koje zastupa.
11. Da li je moguće da se na sistem elektronskih faktura registrujem kao fizičko lice?
Da, moguće je registrovati se na sistemu elektronskih faktura kao fizičko lice.
12. Da li svaki novododati korisnik ima nezavisan pristup Sistemu e-faktura?
Svaki novododati korisnik koji se uspešno registrovao na Sistem elektronskih faktura preko linka koji mu je stigao na elektronsu adresu ima nezavisan pristup sistemu.
13. Kako poreski punomoćnik nerezident registruje subjekat koji zastupa?
Upravo novo ažuriranje sistema 2.10 je dostupno i na prod. okruženju koje se odnosi na reg. poreskih pun. nerezidenata. Dakle, poreski punomoćnik koji je nerezident registruje subjekat koji zastupa odabirom tipa subjekta “drugo”, unosom PIB-a subjekta i broja pasoša ili evidencijskog broja stranca.
14. Radim u dve škole, u obe sam dodata kao administrator, ali sam prilikom prijave prepoznata samo u jednoj školi?
Potrebno je da potvrdite aktivacioni link za potvrdu korisničke uloge koji je stigao na adresu Vaše elektronske pošte za obe škole.
15. Relativno skoro smo promenili direktora (zakonskog zastupnika) što je u APR-u i zabeleženo, ali prijavu na demo verziju Sistema eFaktura ne mogu da udradim kao novi zakonski zastupnik već kao stari. Možete li mi reći kako to da rešim?
Ukoliko ste uspeli da registrujete kompaniju sa kvalifikovanim elektronskim sertifikatom prethodnog zakonskog zastupnika, u odeljku Podešavanja/Korisnici/Dodaj novog korisnika, možete dodati novog zakonskog zastupnika sa pravima administratora, koji će deaktivirati inicijalnog zakonskog zastupnika kao korisnika SEF promenom statusa korisničke uloge iz Aktivan u Neaktivan.
16. Da li neko može biti upisan kao korisnik u više kompanija sa istom elektronskom adresom?
Moguće je da korisnik ima jednu elektronsku poštu na koju će mu biti dodeljeno više korisničkih uloga od različitih kompanija.
17. Da li je moguće da zaposleno lice u firmi, koje već poseduje aplikaciju ConsentID ali u svojstvu fizičkog lica, može istu aplikaciju da koristi i za prijavu na sistem e-Faktura za pravno lice? Ako nije da li je onda potreban, drugi broj telefona i nova aplikacija ConsentID u tom slučaju?
Prijava na Sistem elektronskih faktura može se obaviti kvailifikovanim elektronskim sertifikatom, kao i dvofaktorskom autentikacijom, tj. prijavom mobilnom aplikacijom ConsentID korišćenjem Portala za elektronsku identifikaciju (eID), tj. informacionog sistema koji omogućava korisnicima da se predstave (elektronski identifikuju) kada koriste usluge eUprave. Shodno navedenom, prijavljeni korisnik uvek je fizičko lice koje upotrebljava nalog kojim koristi druge usluge portala eUprave, što znači da nisu potrebni dodatni mobilni uređaji, niti nova aplikacija.
18. Kako mogu da preuzmem parametre za dvofaktorsku autentikaciju?
Parametre (ID korisnika i registracioni kod) možete samostalno da generišete učitavanjem kvalifikovanog elektronskog sertifikata na Portalu za elektronsku identifikaciju. Nakon uspešnog prijavljivanja prikazaće se stranice sa podacima korisničkog naloga. Odabirom opcije “Izdaj podatke” generisaće se podaci.
19. Da li je moguće koristiti oba načina za prijavu, i kvalifikovani elektronski sertifikat i mobilnu aplikaciju?
Moguće je.
20. Predsednik opštine je zakonski zastupnik opštine. Da li uvek lice koje otvara prvi nalog mora da bude zakonski zastupnik korisnika javnih sredstava, npr. opština, direkcija, mesna zajednica…?
Isključivo zakonski zastupnik (u slučaju opštine – predsednik ili načelnik opštine) može da otvori prvi nalog za jedinstveni broj korisnika javnih sredstava koji označava tu opštinu. Analogno, s obzirom na činjenicu da mesne zajednice imaju status pravnih lica, predsednik saveta mesne zajednice, kao zakonski zastupnik, otvara prvi nalog za mesnu zajednicu.
21. Kako da se prijavim kao paušalac, ako nema da se odabere u delu gde se bira tip kompanije?
U tom slučaju prijavljujete se kao dobrovoljni korisnik na Sistema elektronskih faktura, i bira se opcija "drugo" kao tip subjekta (kompanije) i unosi se PIB.
22. Registrovani smo na SEF i došlo je promene zakonskog zastupnika. On je stranac. Zakonski zastupnik je administrator. Da li može dati nalog za drugog administratora licu koje je već korisnik za ulazna i izlazna dokumenta?
Novi zakonski zastupnik nalogu kompanije na SEF-u pristupa odabirom Tipa subjekta i unosom potrebnog identifikacionog broja. Što se drugog dela pitanja tiče, zakonski zastupnik ili bilo ko od drugih administratora može licu koje ima ulogu korisnika za ulazna i izlazna dokumenta da promeni korisničku ulogu.
23. Rekli su da nerezident mora imati EBS za pristup na E-Fakture. Ali, ja imam klijenata koji je otvorio preduzetničku radnju i on neće biti u Srbiji duže vreme i neće dobiti boravišnu vizu i EBS. Kako on može da otvori nalog na eID-u i SEF-u?
U navedenoj situaciji zakonski zastupnik mora da poseduje kvalifikovani elektronski sertifikat izdat na broj pasoša od sertifikacionog tela u Republici Srbiji (Privredna komora Srbije, Pošta Srbije, Halcom, E-Smart Systems). Nalog na eID-u za strane državljane će registrovati putem odabira opcije “Registracija kvalifikovanim elektronskim sertifikatom” i unosom neophodnih podataka. Detaljne informacije su dostupne na linku
24. Prilikom prijave na eID kvalifikovanim elektronskim sertifikatom koji se nalazi na ličnoj karti prikazuju se dva reda za isto lice.
Prilikom prijave kvalifikovanim elektronskim sertifikatom izdatim od Ministarstva unutrašnjih poslova Republike Srbije potrebno je odabrati sertifikat sa oznakom “Auth”.
25. Ne možemo da se registrujemo na portal koristeći kvalifikovani elektronski sertifikat, pa samim tim ni da pristupimo sistemu eFaktura. Pokušali smo preko više desktop uređaja, menjali više čitača kartice, ali svaki pokušaj je bio neuspešan. Došli smo do zaključka da nam, najverovatnije, fali neki program na svim desktop uređajima, ali sa kojim god na svoju ruku pokušali, rezultata i dalje nije bilo?
Potrebno je proveriti da li su svi softveri za čitač kartice kao i sam kvalifikovani elektronski sertifikat pravilno instalirani i da li imate kreiran nalog na eID-u. Tek nakon što ste ispunili ove uslove, možete pristupiti Sistemu e-Faktura. Ukoliko su Vam prethodno navedeni uslovi ispunjeni, a na Sistemu e-Faktura imate poteškoće sa prijavom, kontaktirajte izdavaoca sertifikata ili eID podršku putem e-pošte office@ite.gov.rs
26. Ukoliko korisnik ima ConsentID aplikaciju, da li mora da ima i kvalifikovani elektronski sertifikat za pristup SEF-u?
Korisnik koji ima aktivnu ConsentID aplikaciju ne mora da poseduje i kvalifikovani elektronski sertifikat.
27. Da li za odgovarajuće programe namenjene za čitač kartice možemo da se obratimo putem Vaše kontakt forme ili bismo morali na drugi način da dođemo do konkretnih smernica i naziva programa neophodnih da se instaliraju da bi se registrovali putem kvalifikovanog elektronskog sertifikata?
Model čitača kartica možete videti na poleđini samog čitača ili pakovanju čitača. Potrebno je da u skladu sa tim preuzmete drajvere sa interneta. Softveri koji su potrebni za rad sa kvalifikovanim elektronskim sertifikatima se nalaze na internet stranicama izdavaoca sertifikata.
28. Da li može biti samo jedan administrator ili može biti više administratora?
Broj administratora na SEF-u unutar jednog subjekta nije ograničen.
29. Kako dodeljujemo korisničke uloge?
Prilikom pristupa SEF-u birate opciju Podešavanja/Korisnici/Dodaj novog korisnika. Unosite adresu elektronske pošte, datum od kada važi korisnička uloga, a iz padajućeg menija birate korisničku ulogu.
30. Kako dodeljujemo korisničke uloge?
Prilikom pristupa SEF-u birate opciju Podešavanja/Korisnici/Dodaj novog korisnika. Unosite adresu elektronske pošte, datum od kada važi korisnička uloga, a iz padajućeg menija birate korisničku ulogu.
31. Na koju adresu elektronske pošte mogu da prijavim da mi je nalog zaključan?
Molimo Vas da problem prijavite na office@ite.gov.rs
32. Promenjen je zakonski zastupnik u kompaniji. On je nerezident. Da li je potrebno da njega prvo prijavimo na eID pa onda na SEF?
Preduslov za pristup sistemu elektronskih faktura je registracija na eID. Ukoliko je zakonski zastupnik nerezident, na Portalu za elektronsku identifikaciju odabraćete opciju Strani državljani - Registrujte se kvalifikovanim elektronskim sertifikatom.
33. Kako se kreira profaktura u Sistemu elektronskih faktura?
Profaktura nije obuhvaćena ZoEF, samim tim se ne razmenjuje posredstvom SEF-a.