Zastava Bosne i Hercegovine

MUP POZIVA GRAĐANE DA ELEKTRONSKI ZAKAZUJU TERMINE ZA IZDAVANJE LIČNIH DOKUMENATA: Na taj način štedi se i vreme i novac


Ministarstvo unutrašnjih poslova (MUP) Srbije godišnje primi 750.000 zahteva za izdavanje dokumenata, a broj elektronski zakazanih termina je udvostručen, izjavio je danas šef Odseka za podršku razvoja eUprave MUP-a Srbije Slavko Josifović i pozvao sve građane koji do sada nisu koristili ove servise da to učine i na taj način uštede vreme i novac.

Kako je naglasio, svi građani mogu da koriste MUP-ove elektronske usluge, jer se nalaze na nacionalnom portal eUprava.

„Jedini preduslov je da građanin bude registrovan na nacionalnom portalu eUprava. To uradi jednom i može da koristi sve elektronske usluge koje se nalaze na nacionalnom portal eUprava, između ostalog i MUP-ove elektronske usluge“, rekao je on.

Precizirao je da je u više od 80 policijskih stanica, na više 130 šaltera MUP-a Srbije, za 11 godina, otkako postoje elektronske usluge, zakazano oko 2,15 miliona termina za izdavanje pasoša ili ličnih karata.

 

Zahteva za nova dokumenta najviše je u ovo doba godine, kada bi mnogi da putuju u inostranstvo, a Josifović je objasnio kako građani najlakše i najbrže mogu da završe dobijanje pasoša.

„Najlakše i najbrže je da na vreme uvide da li im ističe putna isprava, a najlakše tako što će zakazati termin u nekoj nadležnoj policijskoj upravi ili stanici preko portala eUprava, doći u zakazan termin i bukvalno tu obaviti ceo taj proces zamene putne isprave“, naveo je on.

Rekao je da sama procedura traje 15 minuta, te da je MUP omogućio da se takse, naknade i troškove naplaćuje preko elektronskog sistema Plati.

„Za dobijanje pasoša se zakaže elektronski termin, plate se određene takse, naknade i troškovi putem Sistema Plati. Građanin samo treba da se pojavi u zakazanom terminu i ne treba, sem starog pasoša, ništa da donosi zato što se sve pozadinske radnje, a to je izvod iz matične knjige rođenih, izvod iz matične knjige venčanih, uverenje o državljanstvu radi elektronskim putem po službenoj dužnosti, tako da procedura ta traje od dolaska građana na šalter 15 minuta“, kazao je Josifović.

Istakao je i da su neke usluge u MUP-u potpuno digitalizovane.

„Procedura zamene vozačke dozvole je potpuno digitalizovana i građanin može iz svoje kuće da završi celokupan proces, čak ne mora da dolazi ni u policijsku stanicu nijednom. Procedura se izvršava tako što se prijavi na nacionalni portal eUprava, izabere se usluga, popune se određena polja koja su neophodna, izgeneriše se uplatnica, uplatnica se plati elektronskim putem“, kazao je Josifović.

Po njegovim rečima, građanin može da bira da li će da mu se vozačka dozvola dostavi na kućnu adresu ili će doći u nadležnu policijsku stanicu po mestu prebivališta.

„Ako se odluči da mu se dostava izvrši na kućnu adresu, faktički neće morati nijednom da dolazi u policijsku stanicu i ceo proces može da završi od kuće“, naglasio je Josifović.

Dodao je da su među važnim uslugama na portalu eUprava zamena vozačke dozvole, izdavanje uverenja o nekažnjavanju, prijava boravka stranca i zakazivanje termina za kvalifikovani elektronski sertifikat na ličnoj karti sa čipom.

Kompanija Paragraf Lex ne preuzima odgovornost za tačnost i istinitost informacija prenetih iz spoljnih sadržaja odnosno drugih izvora, kao i za štetu koja eventualno iz toga, proistekne. Sve informacije objavljene u sekciji "Vesti" su namenjene u svrhu opšteg informisanja.

Izvor: Vebsajt Danas, 11.06.2022.
Naslov: Redakcija