USKLAĐIVANJE KANCELARKA SA IZMENAMA SEF
Poštovani pretplatnici Kancelarka,
Ministarstvo finansija je 21. avgusta 2024. godine objavilo vest da je dostupna demo verzija Sistema elektronskih faktura, verzija 3.9, što nama (Kancelarko tim) ostavlja svega 10 kalendarskih dana da uradimo sva obavezna usklađivanja programa sa novim izmenama.
Detalje izmena možete pogledati direktnim uvidom u dokument koji se nalazi na sajtu efaktura.gov.rs (link: SEF ažuriranje 3.9 dostupno na DEMO okruženju sistema). Planirano je da navedene izmene budu puštene na produkcionom okruženju SEF-a 1. septembra 2024.
Kancelarko tim će, kao i do sada, uraditi sve što je u našoj moći da vama, našim korisnicima, pružimo mogućnost da nastavite da obavljate svoju delatnost bez zastoja kada je u pitanju slanje i prijem faktura preko aplikacije Kancelarko. Neke od izmena, koje nisu kritične ili se tiču se samog interfejsa SEF-a (usklađivanje sa labelama i opštom nomenklaturom SEF-a), će biti implementirane u narednom periodu, ali svakako nećemo izostaviti one izmene koje se tiču samog procesa kreiranja i slanja, odnosno prijema faktura preko SEF-a. S obzirom na obim izmena moguće je da bude eventualnih problema prilikom funkcionisanja, ali ćemo iste gledati da ispravimo u što kraćem roku.
Planirano puštanje verzije Kancelarka sa implementiranim izmenama je subota 31.08. u večernjim časovima, očekujemo da Kancelarko ponovo bude operativan u ranim jutarnjim časovima 1. septembra.
Posebna napomena za korisnike koji fakture šalju preko opcija učitavanja fajla (XML i JSON) i sve naše poslovne partnere koji svoja dokumenta šalju/primaju preko aplikativnog interfejsa sa Kancelarkom (integracije):
Da biste mogli da nastavite sa slanjem dokumenata na ovaj način neophodno je da uskladite vaše aplikacije koje kreiraju ove formate (XML i JSON) faktura, a sve u skladu sa tačkom 2.3 izmena iz dokumenta Ministarstva finansija za verziju 3.9 (Nove poreske kategorije S10 i S20, AE10 i AE20 uz odgovarajuće šifre za primenu poreskih kategorija za sve elektronske fakture (faktura, avansna faktura, dokument o povećanju i dokument o smanjenju)). Suština ovih izmena je da se gubi dosadašnja kategorija S i uvode se kategorije S10 i S20, takođe se gubi kategorija AE i uvode se kategorije AE10 i AE20 sa odgovarajućim šiframa za oslobođenje/izuzeće od PDV-a. Nažalost, ukoliko se ne primeni ovo usklađivanje - neće biti moguće poslati fakture na SEF od 01.09.
Kada su u pitanju izmene kod Pojedinačne i Zbirne evidencije PDV-a, od 01.09. njih očekujemo da budu realizovane u sedmici nakon 02.09. Takođe, pozivamo sve korisnike, koji svoje evidencije šalju preko aplikativnog interfejsa Kancelarka, da pogledaju izvršene izmene i krenu sa usklađivanjem svojih softverskih rešenja, a mi ćemo u što kraćem roku objaviti nove verzije API-ja, preko kojih će biti moguće poslati iste.
Usput, koristimo ovu priliku da vas pozovemo na vebinar u organizaciji Paragrafa 30.08.2024. godine, koji se detaljno bavi svim izmenama PDV i SEF propisa sa pravnog aspekta. Više o vebinaru možete naći na veb stranici https://www.paragraf.rs/savetovanja.html.
Sa nadom da ćemo uspešno zajedno prebroditi sve ove izmene srdačno Vas pozdravljamo,
Vaš Kancelarko tim