Zastava Bosne i Hercegovine

PRAVILNIK O OCENJIVANJU UČENIKA U SREDNJEM OBRAZOVANJU I VASPITANJU: Predviđeni dopunski časovi za učenike koji su izostajali sa nastave 15 i više dana


Đaci srednjih stručnih škola koji su izostajali sa nastave 15 dana i više, dobiće u narednom periodu dodatni čas, odnosno dopunsku nastavu kako bi kroz nju nadoknadili propušteno. S druge strane, profesori negoduju zbog toga, navodeći da moraju za njih da naprave novi plan i program, a pritom nema mesta u rasporedu časova. U slučaju da nastavnik ne održe dopunsku, učenik ima pravo da ga prijavi inspekciji.

Forum srednjih stručnih škola uputio je dopis Ministarstvu prosvete u kom izražava zbunjenost i negodovanje zbog novog Pravilnika o ocenjivanju učenika u srednjem obrazovanju i vaspitanju ("Sl. glasnik RS", br. 10/2024), a kojim je predviđeno da se učenicima koji odsustvuju sa nastave 15 radnih dana i više, napravi novi plan i program i organizuje dopunska nastava.

Ističu da nastavnici u svim srednjim školama izlaze u susret onim učenicima koji su opravdano izostali sa nastave, ali da iz iskustva znaju da veliki broj đaka najčešće zloupotrebljava to i namerno izostaje iz škole pribavljajući razna opravdanja do kojih se danas vrlo lako dolazi.

Zbog toga apeluje na Ministarstvo da ovaj član izmeni i oslobodi profesore dodatnog opterećenja.

Predsednik Foruma srednjih stručnih škola profesor Milorad Antić kaže da je Pravilnik donet bez argumenata, statističkih podataka i nasumice i da samo dodatno opterećuje profesore koji su uvek posvećeni svom poslu i koji izlaze u susret učenicima koji su dugotrajno odsutni, a žele da nadoknade propušteno gradivo.

“Izmenom Pravilnika, profesori su obavezni da deci koja su dugo izostala s časova drže dopunsku nastavu planom i programom koji treba unapred da urade. Automatski, onda ne možeš da držiš čas i deci koja su zaista bolesna i onima koja su namerno izostala. Svi mi znamo kada je dete bolesno, nema profesora koji neće pomoći takvom učeniku koji je imao određene poteškoće sa zdravljem, bio u bolnici i slično. Međutim, svesni smo da danas deca zloupotrebljavaju opravdanja i nabavljaju ih gde hoće”, navodi Antić.

Navodi da su srpski đaci iznad proseka u Evropi, pa čak i u celom svetu po broju izostanaka iz škole.

“Šta se ovde radi? Ima dece koja manipulišu s opravdanjem, a mi smo obavezni da im držimo dopunsku nastavu. Ranije nije bilo toga, dakle dopunski čas držimo onima koji to žele i kojima nedostaje to znanje, ali sada smo u obavezi da držimo čas učenicima koji namerno ne dolaze u školu. Pa njih ni ne interesuje taj čas”, kaže on.

Dodatno opterećenje je što za dopunski čas za ovu grupu đaka, profesori moraju da naprave novi plan i program.

“Verujte, ima mnogo takvih. Mislim na đake u stručnim školama. Gimnazija je druga stvar. Mi moramo da ga ocenimo i u skladu s tim da mu ispredajemo i da držimo dopunsku nastavu”.

Navodi i da učenik može da prijavi profesora ukoliko dopunska nastava nije sprovedena.

“Inspekcija može da kaže da profesor nije radio sa učenikom. Znači, ne mogu da ga ocenim jer nije dolazio u školu zato što nije želeo, ali moram da mu predajem na dopunskom času i da za to napravim nov plan i program. Zaista opterećujuće”, podvlači Antić.

Kompanija Paragraf Lex ne preuzima odgovornost za tačnost i istinitost informacija prenetih iz spoljnih sadržaja odnosno drugih izvora, kao i za štetu koja eventualno iz toga, proistekne. Sve informacije objavljene u sekciji "Vesti" su namenjene u svrhu opšteg informisanja.


Izvor: Vebsajt Zelena učionica, 08.02.2024.
Naslov: Redakcija