Zastava Bosne i Hercegovine

STRANI TURISTI OVDE BORAVE TRI NOĆI I TROŠE U PROSEKU 70 EVRA DNEVNO: Srbiju je u prva tri meseca ove godine posetio ukupno 815.000 turista, čime je ostvaren devizni priliv u iznosu od 575 miliona evra


U najnovijem barometru Svetske turističke organizacije navodi se da je nekoliko destinacija širom sveta ove godine postiglo odlične rezultate u turizmu, među kojima je Srbija na prvom mestu i jedina koja je dostigla trocifrenu stopu rasta prihoda od stranih turista, Srbiju je u prva tri meseca ove godine posetio ukupno 815.000 turista, dok je ukupno ostvareno 2,5 miliona noćenja. Devizni priliv od turizma u prvom kvartalu ove godine iznosio je 575 miliona evra, što je za 127 odsto više nego u periodu januar–mart 2019. godine. Broj noćenja se povećao u proseku sa dva na tri, ali je dnevna potrošnja 70 evra.

Predsednik Nacionalne asocijacije turističkih agencija Srbije Aleksandar Seničić izjavio je za Bloomberg Adriju da mora da se ponudi više, odnosno turističke proizvode osmisliti da budu i kvalitetniji, ali i donekle skuplji.

„Ono što je dobar trend, to je prosečno povećanje broja noćenja stranih turista - doskoro je to bilo  nešto ispod dva noćenja, a sada je skoro tri noćenja. Imamo sada i mogućnost da kroz druge destinacije sem Beograda, Niša, Novog Sada, Zlatibora budu prepoznate od strane stranih turista. Za sve je to potrebno još bolja infrastruktura, kako bismo na brži i jednostavniji način turistima ponudili druge destinacije. Uz to, turisti traže dostupan vaj-faj, potom razvijenu gastronomiju - pri tom ne smislim samo na domaću već i internacionalne kuhinje koje se prilagođavaju stranim gostima. Treba se prilagođavati, pratiti navike turista. Podrazumeva se da se ispunjavaju svi standardi u hotelijerstvu - od kvaliteta samog smeštaja do kvaliteta usluge i na kraju krajeva samog kvaliteta boravka tog gosta, ne samo u tom objektu nego na toj destinaciji“, navodi Seničić.

Prema njegovim rečima, nedostaje i kvalitetna radna snaga i to je boljka čitavog regiona.

„Pre svega mislim na turističke vodiče određenih kategorija sa znanjem određenih jezika, jer samo na taj način možemo i napraviti pravi turistički proizvod za određeno tržište. Dakle, mi smo u velikom deficitu kad je reč o vodičima za kinesko tržište, za tursko tržište, za jedan deo tržišta zapadne Evrope. Imali smo problem i sa turistima koji su dolazili u velikom broju iz Izraela gde nismo imali vodiče na hebrejskom jeziku. Jednostavno moramo da se potrudimo da na najbolji mogući način formiramo turističke proizvode. Dakle, izlete koje nudimo do određenih destinacija. Mi moramo dati kvalitetnu uslugu turističkih vodiča, jer to na pravi način predstavlja našu zemlju i daje kvalitet samom proizvodu“, objašnjava naš sagovornik.

Kada je reč o konkurentnosti, Srbija je cenovno sada došla na nivo da parira zemljama u regionu.

„Bilo je trenutaka kada smo bili mnogo skuplji, sada smo negde na nivou onoga što se očekuje. To je pitanje ponude i tražnje uvek je tako, dakle, što je veća tražnja, to cene malo skaču. Mi sada imamo produženu turističku sezonu, kao što smo videli. U prvom kvartalu smo napravili fantastičan rezultat, što nije bilo uobičajeno ranijih godina. Uglavnom smo imali jednu sezonu, sada se ta sezona produžava, a što se sezona više produžava, to će i prosečne cene biti nešto niže. Potpuno je logično da hotelijeri, ljudi koji daju usluge, što je duža sezona, sve svoje troškove onda prebijaju na duži vremenski rok, pa je i sama prosečna cena nešto niža“, kaže Seničić.

Kompanija Paragraf Lex ne preuzima odgovornost za tačnost i istinitost informacija prenetih iz spoljnih sadržaja odnosno drugih izvora, kao i za štetu koja eventualno iz toga, proistekne. Sve informacije objavljene u sekciji "Vesti" su namenjene u svrhu opšteg informisanja.


Izvor: Vebsajt Bloomberg Adria, Vesna Damjanić, 27.6.2023.