PRAVILNIK O IZMENAMA I DOPUNAMA PRAVILNIKA O PODELI MOTORNIH I PRIKLJUČNIH VOZILA I TEHNIČKIM USLOVIMA ZA VOZILA U SAOBRAĆAJU NA PUTEVIMA: Kontrola tehničke ispravnosti automobila obavljaće se sve vreme pod video nadzorom sa čak četiri kamere
Tehnički pregledi vozila od 5. jula 2021. godine, ipak, će imati jednu novinu, i to ne beznačajnu.
Kontrola tehničke ispravnosti automobila obavljaće se sve vreme pod video nadzorom sa čak četiri kamere. To će doneti stroži tehnički pregled i još veće gužve, ocenjuju kontrolori.
Dugo najavljivani 5. jul 2021. godine neće doneti revoluciju u saobraćaju pošto se na tehničkim pregledima neće "padati" zbog nepropisne količine izduvnih gasova ili ovalnosti kočnica. Ali to ne znači da za osam dana neće biti novina. Šta više, sve što bude urađeno na liniji tehničkog pregleda imaće i video zapis.
- Tehnički pregled obavljaće se pod video nazorom sa četiri kamere tako da će se u svakom trenutku videti registarske oznake automobila. Takođe, stranka će moći sve vreme da posmatra tehnički pregled. Ali stranka ne sme da se zadržava na liniji tehničkog pregleda. To znači da ukoliko stranku usnime kamere liniji tehničkog pregleda preti prekršajna kazna – naglašavaju u Asocijaciji tehničkih pregleda.
Kako kažu, to će verovatno izazvati i određene promene u načinu pregleda vozila koji po važećem Pravilniku treba da traje pola sata za putničke automobile.
- Radne operacije će verovatno trajati duže. Na primer, ako 20 minuta tražimo broj motora koji se ne vidi jer je prljav ostaće nam svega desetak minuta za pregled. To znači, da ćemo morati da produžimo vreme trajanja tehničkog pregleda što će lančano izazvati kašnjenja i prilikom kontrole narednih vozila. Takođe, još teže će sad tehnički pregled prolaziti vozila koja su oštećena jer se na video nadzor ne može nikako sakriti oštećenja kao što je možda moglo na fotografijama – objašnjavaju u Asocijaciji tehničkih pregleda.
Gužve na linijama tehničkog pregleda stvoriće i činjenica da veliki broj njih još nije ispunio kriterijume za rad po pravilniku.
- Oko 450 od 1.300 linija tehničkog pregleda ispunjava sve kriterijume, a to znači da poseduju i video nadzor sa četiri kamere. Ostali imaju rok do 5. jula da se podnesu zahtev da nastave sa obavljanjem ove delatnosti i potom još šest meseci da se prilagode propisima. Očekuje se da između 800 i 1.000 linija tehničkog pregleda nastavi sa radom – apostrofiraju u Asocijaciji tehničkih pregleda.
Podsećanja radi, vlasnici vozila koja nemaju katalizator ili emituju nepropisnu količinu izduvnih gasovima imaće još dve godine da otklone taj nedostatak.
- Merenje emisije izduvnih gasova počinje 5. jula ove godine, ali sva vozila koja su prvi put registrovana u Srbiji pre tog datuma, i koja su proizvedena sa katalizatorom, a sada ga nemaju, imaće rok do 5. jula 2023. da ga ugrade – istakli su u Ministarstvu saobraćaja.
Dakle, katalizator na vozilu na tehničkom pregledu jedino će morati da imaju vlasnici vozila koji svog četvorotočkaša registruju nakon 5. jula ove godine.
Isto tako ovalnost kočnica neće se još dve godine uzimati u obzir prilikom registracije vozila.
- Ovalnost kočnica će se meriti, ali neće uticati na ocenu ispravnosti vozila još dve godine, do 5. jula 2023. godine - ističu u Ministarstvu saobraćaja.
U ovoj asocijaciji ističu da bi gužve na tehničkim pregledima mogle da se smanje ukoliko bi se kontrola ispravnosti vršila po radnim mestima.
- Sve linije tehničkog pregleda imaju četiri radna mesta. Prvo je identifikacija vozila, drugo dizalice, prednji trap, izduvni gasovi, treće sistem kočnica i četvrto regloskop, svetlosne grupe...Kada jedno vozilo prođe identifikaciju i pregled dizalice i prednjeg trapa moglo bi naredno već da dođe na identifikaciju. Tako bi se ubrzao ceo proces i smanjile gužve – smatraju u Asocijaciji tehničkih pregleda.
Izvor: Vebsajt Novosti, 28.06.2021.Naslov: Redakcija