Zastava Bosne i Hercegovine

PREDLOG ZAKONA O HITNOJ POMOĆI: Grupa lekara traži centralizaciju poziva hitnoj službi i uvođenje dispečerskih centara u 25 upravnih okruga. Pozive bi trebalo da primaju iskusni lekari koji znaju jedinstveni protokol za trijažu


Više od milion građana u Srbiji nema pristup adekvatnoj službi hitnoj pomoći, zbog čega je neophodno da se u našoj zemlji donese prvi zakon o hitnoj pomoći koji će omogućiti da se mnoge stvari u ovoj oblasti promene, smatraju predstavnici Pokreta “Pravo na život – Meri”. U predlogu zakona se navodi da treba uspostaviti centralizaciju poziva ovoj službi i uvođenje dispečerskih centara u 25 upravnih okruga, na pozive bi se javljali dobro edukovani lekari koji poznaju jedinstveni protokol za trijažu poziva, a članovi terenskih službi trebalo bi da dobiju status službenih lica. U predlogu stoji i da bi trebalo uvesti novčane kazne za ljude koji bez razloga zovu ovu službu, kao i da se omogući plaćanje dolaska ekipe ako osoba insistira na njihovom dolasku, a služba hitne pomoći smatra da nema razloga za to.

Predlog zakona, koji je sačinila grupa lekara i zaposlenih u službama hitne pomoći, predstavljen je nedavno, a Dejan Zejnula, predsednik pokreta, predao ga je Miliji Miletiću, poslaniku vladajuće koalicije u Narodnoj skupštini Republike Srbije, kako bi ga on dalje predstavio poslanicima i zainteresovao ih za to da rad ove zdravstvene službe bude regulisan posebnim zakonom.

“Hitna pomoć mora biti jednako dostupna svima i svi građani moraju imati mogućnost da dobiju adekvatnu, efikasnu urgentnu medicinsku pomoć. To, sada, nije slučaj. Hitna pomoć nije dostupna za milion građana Srbije koji žive u sredinama sa manje od 25.000 stanovnika. Ne postoji jedinstveni protokol za trijažu poziva i na pozive građana odgovara se različito u različitim gradovima. Kao da infarkt nije isti u Beogradu i u Svrljigu, u Novom Sadu i u Čoki”, rekao je Zejnula.

Dr Aleksandra Paunović, načelnica Službe hitne pomoći iz Negotina, skrenula je pažnju na to da ne postoji jedinstveni obavezujući protokol koji propisuje u kojim situacijama hitna pomoć mora da se odazove na poziv kao i na to što ne postoji jedinstvena procedura za preuzimanje pacijenata po prijemu u bolnicu. Protokol za trijažu i procedura predaje pacijenta, dva su dokumenta koja bi morala biti jedinstvena za službe hitne pomoći u celoj zemlji i baš to i predviđa Predlog zakona o hitnoj pomoći.

Kompanija Paragraf Lex ne preuzima odgovornost za tačnost i istinitost informacija prenetih iz spoljnih sadržaja odnosno drugih izvora, kao i za štetu koja eventualno iz toga, proistekne. Sve informacije objavljene u sekciji "Vesti" su namenjene u svrhu opšteg informisanja.

Izvor: Vebsajt Politika, D. D. K., 30.09.2022.
Naslov: Redakcija