Zastava Bosne i Hercegovine

REPUBLIČKI GEODETSKI ZAVOD: Polovina službi za katastar nastavila sa radom. Građani mogu da zakažu termine i podnesu svoje zahteve


Polovina od ukupnog broja službi za katastar je ponovo funkcionalna, nakon računarske sabotaže koja se dogodila 14. juna, saopštio je Republički geodetski zavod (RGZ).

Građani mogu da zakažu termine i podnesu svoje zahteve u vezi sa nepokretnostima u sledećim službama – Aleksinac, Apatin, Barajevo, Batočina, Bačka Topola, Blace, Bor, Bujanovac, Valjevo, Velika Plana, Veliko Gradište, Vlasotince, Voždovac, Vranje, Vračar, Vrbas, Vršac, Gornji Milanovac, Grocka, Guča, Despotovac, Doljevac, Žagubica, Žitište, Zaječar, Zvezdara, Zemun, Zrenjanin, Inđija, Irig, Jagodina, Kikinda, Kovačica, Kovin, Koceljeva, Kraljevo, Kragujevac, Krupanj.

Takođe, zahteve mogu da podnesu i u Kuršumliji, Lazarevacu, Leskovcu, Loznici, Ljuboviji, Maliom Iđošu, Mionici, Mladenovcu, Negotinu, Nišu, Novoj Varoši, Novom Beograd, Novom Bečeju, Novom Sadu 1, 2 i 3, Obrenovcu, Opovu, Paliluli, Pančevu, Paraćinu, Pećincima, Petrovcu, Požarevce, Preševu, Prokuplju, Ražnju, Rakovici, Rumi, Savskom vencu, Svrljigu, Smederevu, Smederevskoj Palanci, Somboru, Sopotu, Sremskoj Mitrovici, Sremskim Karlovcima, Staroj Pazovi, Starom gradu, Subotici, Surčinu, Ćićevcu, Ćupriji, Ubu, Užicu, Čačku, Čukarici i Šidu.

Prema planu faznog uspostavljanja sistema, završetak testiranja i puštanja u rad preostalih službi u punom kapacitetu previđeno je do kraja nedelje.

U RGZ-u podsećaju građane da sve državne institucije imaju obavezu da, putem magistrale državnih organa, digitalno obave uvid u podatke lista nepokretnosti i da u te svrhe nije neophodno da građani samostalno pribavljaju taj dokument. Ukoliko ipak postoji potreba za listom nepokretnosti u papirnom obliku apeluje se na građane da taj dokument pribavljaju kod javnih beležnika i geodetskih organizacija.

Tokom prve nedelje funkcionisanja nakon sajber napada operateri Info centra su obavili 3.020 telefonskih razgovora sa korisnicima, sa vremenom čekanja kraćim od 30 sekundi. Putem čet aplikacije “RGZ Onlajn podrška” ukupno 1.100 građana je momentalno dobilo odgovore i informacije koje su im bile potrebne. Posredstvom digitalnog servisa eZakazivanje, tokom prva dva dana od kako je ponovo počeo sa radom, zakazano je 1.174 šalterska termina. Zakazivanje termina za sastanak sa službenikom katastra nije omogućeno sve dok se ne otklone bezbednosni rizici i pretnje po pravnu sigurnost, i u zvaničnom saopštenju oni se pozivaju da sve primedbe Republičkom geodetskom zavodu dostave pisanim putem.

Kompanija Paragraf Lex ne preuzima odgovornost za tačnost i istinitost informacija prenetih iz spoljnih sadržaja odnosno drugih izvora, kao i za štetu koja eventualno iz toga, proistekne. Sve informacije objavljene u sekciji "Vesti" su namenjene u svrhu opšteg informisanja.

Izvor: Vebsajt Biznis, 05.07.2022.
Naslov: Redakcija