Zastava Bosne i Hercegovine

ULOGA DRUŠTVENIH MREŽA U POSLOVANJU MALIH PREDUZEĆA U SRBIJI


Sve više preduzeća u Evropskoj uniji koristi društvene mreže. Tako je u 2021. godini više od polovine preduzeća (59 odsto) prijavilo da koristi najmanje jednu od društvenih mreža, što znači da je došlo do povećanja od 22 procentna poena od 2015. godine (na 37 procenata), pokazuju podaci Zavoda za statistiku EU (Eurostat).

“Upotreba društvenih mreža bila je najpopularnija među preduzećima na Malti (84 odsto), zatim u Švedskoj i Holandiji (obe po 80 procenata) i Finskoj (79 odsto), dok je najmanje bila popularna među preduzećima u Rumuniji (36 procenata), Bugarskoj (39 odsto) i Slovačkoj (45 procenata)”, piše u izveštaju Eurostata.

U poređenju sa 2015. godinom udeo preduzeća koja koriste društvene medije porastao je u svim državama članicama EU osim u jednoj (Irskoj). Najveći rast zabeležen je u Belgiji i Francuskoj (obe po +31 odsto), zatim Letoniji (+30 odsto) i Finskoj (+29 odsto).

“Mi u Srbiji nažalost nemamo ovako detaljna i opsežna istraživanja o poslovnom korišćenju društvenih mreža kod nas, pa samim tim nemamo ni precizne podatke. Ono što možemo da vidimo kao trend je da je najveći procenat korišćenja društvenih mreža u severnim zemljama, kao što su Švedska, Finska, Norveška, a najmanje je u našem komšiluku, u Bugarskoj, Rumuniji, Mađarskoj. Tako da možemo da očekujemo da smo tu negde kao oni po brojkama”, objašnjava marketing stručnjak Ivan Bildi.

Prema njegovim rečima, u Srbiji se društvene mreže najviše koriste među velikim firmama, i tu retko koja kompanija nema barem neko prisustvo, ali društvene mreže najvažniju ulogu imaju među malim firmama koje nemaju budžeta za neke tradicionalnije načine oglašavanja.

Mnogo je malih proizvođača i pružaoca usluga kojima je glavni izvor novih klijenata internet, a ponajviše društvene mreže. Ovo je posebno prisutno od 2020. godine i početka pandemije korona virusa, kada su se mnogi prebacili na prodaju putem interneta, i kada su shvatili pun značaj društvenih mreža jer su zbog njih uspeli da prežive na tržištu, naglasio je on.

Kompanija Paragraf Lex ne preuzima odgovornost za tačnost i istinitost informacija prenetih iz spoljnih sadržaja odnosno drugih izvora, kao i za štetu koja eventualno iz toga, proistekne. Sve informacije objavljene u sekciji "Vesti" su namenjene u svrhu opšteg informisanja.

Izvor: Vebsajt Biznis, Julijana Vincan, 05.07.2022.
Naslov: Redakcija