Zastava Bosne i Hercegovine

UREDBA O IZMENAMA I DOPUNAMA UREDBE O ODREĐIVANJU DELATNOSTI KOD ČIJEG OBAVLJANJA NE POSTOJI OBAVEZA EVIDENTIRANJA PROMETA NA MALO PREKO ELEKTRONSKOG FISKALNOG UREĐAJA: Do kraja 2022. godine fiskalizacije oslobođene pijačne tezge i vazdušni prevoz putnika


Pijačne tezge i slični objekti, kao i šifra delatnosti koja se odnosi na celokupan vazdušni saobraćaj putnika, oslobođeni su e-fiskalizacije do kraja 2022. godine.

“Obaveštavamo obveznike fiskalizacije koji se bave prodajom dobara i usluga na pijačnim tezgama i sličnim objektima, da su Uredbom o izmeni i dopuni Uredbe o određivanju delatnosti kod čijeg obavljanja ne postoji obaveza evidentiranja prometa na malo preko elektronskog fiskalnog uređaja ("Sl. glasnik RS", br. 51/2022), izuzeti od evidentiranja prometa na malo i primljenih avansa za promet na malo preko elektronskog fiskalnog uređaja počev od 1. maja 2022. godine, zaključno sa 31. decembrom 2022. godine, saopštila je Poreska uprava.

Takođe, obaveze evidentiranja prometa na malo i primljenih avansa za promet na malo preko elektronskog fiskalnog uređaja oslobođen je celokupan vazdušni saobraćaj putnika pod šifrom delatnosti 51.10, a ne samo u delu koji se odnosi na međunarodni prevoz putnika, kako je glasila Uredba do izmene.

Predstavnik Udruženja pijačnih prodavaca “Opstanak” Srđan Praštalo ističe da trgovci koji prodaju robu na tezgama ne mogu ni od 1. januara 2023. godine da uvedu fiskalne kase. On veruje da se ni sledeće godine ništa neće promeniti i da aktuelna uredba samo pruža prostor do pronalaska pravog, dugoročnog rešenja.

“Imamo radne grupe sa Ministarstvom finansija i radimo na konačnom rešenju. Propisana uredba koja važi do 1. januara samo otvara prostor kako bi se pronašlo dugoročno rešenje da pijačna prodaja preživi, da se u isto vreme i uredi, a da država ima bolji poreski zahvat. Fiskalne kase ne bismo preživeli, tako da tražimo kompromisno rešenje i to će sada biti malo teži rad jer ima mnogo stvari i detalja koji moraju da se urede”, navodi Praštalo.

Tranzicioni period za prelazak na novi model fiskalizacije počeo je 1. novembra i završen je 30. aprila. U toku ovog perioda paralelno su funkcionisali stari i novi model, koji je od 1. maja obavezan za sve obveznike fiskalizacije.

Novi model podrazumeva upotrebu novog hardverskog ili softverskog rešenja, a u skladu sa tim svi obveznici fiskalizacije imaju obavezu da izdaju nove fiskalne račune sa QR kodom, kako bi nastavili da rade u skladu sa zakonom.

Kompanija Paragraf Lex ne preuzima odgovornost za tačnost i istinitost informacija prenetih iz spoljnih sadržaja odnosno drugih izvora, kao i za štetu koja eventualno iz toga, proistekne. Sve informacije objavljene u sekciji "Vesti" su namenjene u svrhu opšteg informisanja.

Izvor: Vebsajt Biznis, Marija Jovanović, 05.05.2022.
Naslov: Redakcija