Zastava Bosne i Hercegovine

Ministarstvo finansija objavilo najnovije funkcionalnosti i promene SEF


Ministarstvo finansija je objavilo najnovije funkcionalnosti i promene koje su implementirane u sistem elektronskih faktura (SEF) hitnim ispravkama od 10. juna 2022. godine.

Jedna od najvažnijih izmena u SEF je omogućavanje storniranja dokumenta koje je u statusu „odbijeno“.

Dakle, i kada primalac e-fakture iz bilo kog razloga odbije fakturu, izdavalac će moći u sistemu da izvrši njeno storniranje. Napominjemo da se i pored toga primenjuje pravilo iz člana 44. Zakona o PDV, te da obveznici vode računa o tome da ukoliko izdaju novi dokument sa obračunatim PDV, pribave potvrdu primaoca (odbijene) elektronske fakture da nije koristio prethodni PDV po toj fakturi i da nije tražio refakciju PDV, ukoliko se radi o PDV obvezniku i licu koje ima pravo na refakciju.


Ostale izmene i pojedinačne ispravke u sistemu elektronskih faktura, pogledajte na linku: https://www.efaktura.gov.rs/extfile/sr/1187/

Pored toga, Ministarstvo je objavilo novu instrukciju za postupanja kod plaćanja po profakturi od strane subjekata javnog sektora. Konkretno, predviđeno je da je izdavalac fakture (poverilac) u obavezi je da u centralnom registru faktura izvrši operaciju otkaza zaduženja dužnika, kako se isti ne bi ponovo zadužio za iznos koji već izmiren po prethodno izdatoj profakturi (ponudi), čime se ipak omogućavaju određene aktivnosti u CRF od strane poverilaca.
Navedenu instrukciju možete naći na linku:

https://www.efaktura.gov.rs/vest/1177/dodatna-instrukcija-za-sve-korisnike-javnih-sredstava-i-za-izdavaoce-elektronskih-faktura-.php

O najvažnijim izmenama SEF, kao i navedenoj instrukciji, detaljnije ćemo pisati u narednom broju našeg časopisa Poresko-računovodstveni instruktor.

Redakcija 10.06.2022.
Naslov: Redakcija