ODLUKA O ODREĐIVANJU CENE TEHNIČKOG PREGLEDA VOZILA: Najniža cena sa PDV-om za tehnički pregled putničkih vozila iznosi 3.070 dinara, a najviša 6.020 dinara
Vlada Republike Srbije donela je Odluku o određivanju cene tehničkog pregleda vozila ("Sl. glasnik RS", br. 13/2022) kojom se određuje najniža i najviša cena redovnog godišnjeg tehničkog pregleda, kao i najviša cena vanrednog i kontrolnog pregleda.
Tako, najniža cena sa PDV-om za putnička vozila za tu uslugu iznosi 3.070 dinara, a najviša 6.020 dinara. Za motocikle, mopede i traktore cena tehničkog pregleda sa PDV-om iznosiće od 2.120 do 4.120 dinara, a za autobuse, teška teretna i priklјučna vozila od 6.020 do 11.920 dinara. Kada se tehnički pregled za teretna i priklјučna vozila vrši na poligonu najviša cena može biti uvećana za dodatnih 2.000 dinara.
“To smo i očekivali. Smatram da je ova odluka za korisnike dobra, jer mogu da biraju gde će da odu na tehnički pregled i svuda će dobiti ujednačenu uslugu. Sa druge strane, država će moći da kontroliše poreze i sve ostalo što se odnosi na obaveze tehničkih pregleda”, kaže Slobodan Valdevit iz Nacionalne asocijacije tehničkih pregleda (NATEP).
Iako je dobro da automobili budu 100 odsto ispravni, statistika pokazuje da u saobraćajnim nezgodama tehnička neispravnost u samom uzroku ne učestvuje ni sa tri odsto, navodi za Biznis.rs profesor Saobraćajnog fakulteta u Beogradu Milan Vujanić.
“Ne slažem se sa ovako rigoroznim tehničkim pregledom. Ako na tehnički pregled dođete sa pneumaticima koji nisu dimenzije koje je proizvođač stavio kada vam je isporučio auto, onda vam ne dozvoljavaju da ga registrujete. Problem je ako ste stavili halogene sijalice u farove, ali niste ugradili prskalice… Bezbroj je stvari koje su propisane tehničkim pregledom, a to nikakve veze sa bezbednošću nema”, kaže Vujanić.
Ukoliko otkažu kočnice, upravljač, vozilo će biti opasno u saobraćaju, kao bomba, ukazuje naš sagovornik. Međutim, ovde, kako ističe, nisu u pitanju tri vitalna parametra kao što su signalizacija, upravljanje i kočenje.
“Od toga zavisi kako će se vozila ponašati, a ne od hiljadu drugih stvari zbog kojih danas ne može da se prođe tehnički pregled. U tom smislu mislim da je u pitanju preterivanje”, dodaje on.
Sa druge strane, kako ocenjuje Vujanić, do pre dve godine tehnički pregled koštao je simbolično jer su svi koji vrše tehnički pregled dobijali procenat od osiguravajućih kuća čije polise prodaju.
Kompanija Paragraf Lex ne preuzima odgovornost za tačnost i istinitost informacija prenetih iz spoljnih sadržaja odnosno drugih izvora, kao i za štetu koja eventualno iz toga, proistekne. Sve informacije objavljene u sekciji "Vesti" su namenjene u svrhu opšteg informisanja.
Naslov: Redakcija