Zastava Bosne i Hercegovine

UREDBA O SERTIFIKACIJI LICA KOJA OBAVLJAJU ODREĐENE DELATNOSTI U VEZI SA SUPSTANCAMA KOJE OŠTEĆUJU OZONSKI OMOTAČ I ODREĐENIM FLUOROVANIM GASOVIMA SA EFEKTOM STAKLENE BAŠTE: Udruženje autoservisa Srbije predlaže da se omogući kupovina kontrolisanih gasova svim pravnim licima i preduzetnicima registrovanim za delatnost servisiranja vozila koji su u procesu sticanja Sertifikata B


Usluge servisiranja klima u automobilima ovog leta postaće prošlost. Serviseri klima na motornim vozilima masovno sklanjaju klima stanice iz svojih auto-servisa. Kako su naveli, brojni su razlozi zbog kojih je došlo do ovoga.

Aleksandra Đurišić, menadžerka Udruženja autoservisa Srbije kaže da će trenutne poteškoće sa zakonskom regulativom najviše uticati na vozače, jer će mnogima biti teško da pronađu auto-servis koji može da pruži tu uslugu.

Novonastala situacija već je uticala na cene kontrolisanih gasova.

Od prošle nedelje kada su oni koji stavljaju u promet kontrolisane gasove dobili instrukcije od resornog Ministarstva da prodaju mogu vršiti isključivo pravnim licima koja imaju Sertifikat B, došlo je do poskupljenja. Kako je u ovom trenutku malo servisa koji mogu da pruže uslugu servisa klime na motornim vozilima, a interesovanje za ovom uslugom je najveće baš u mesecima pred nama, sigurno će i to uticati na cene.

U ovoj situaciji jedini koji imaju korist su nelegalni auto-servisi koji se snabdevaju gasovima “na crno”. Njih inspekcije ne kontrolišu i u ovoj situaciji vide priliku za zaradu.

“Upozoravamo vozače da servisiranje klima u garažama koje nemaju adekvatno znanje i opremu može uzrokovati brojne dodatne probleme na vozilima, jer takozvano “dopunjavanje klime” koje nelegalni serviseri često predstavljaju kao servis klime, ne rešava probleme na samom klima sistemu, ukoliko ih ima”, dodaje Đurišić.

Neophodno je hitno otvaranje novih centara za obuku za sticanje Sertifikata B, jer je nemoguće brzo organizovati obuke za sve zainteresovane na samo dve lokacije, i to u Beogradu i Kaću. Na sajtu Ministarstva ima manje od 80 servisera koji poseduju neophodan sertifikat, naša procena je da obuku treba da prođe oko 15.000 ljudi. Ministarstvu smo predložili da se ove godine obustavi sankcionisanje servisera od kojih mnogi i dalje ni ne znaju da im treba bilo kakav sertifikat za obavljanje delatnosti. Umesto sankcija, predlažemo preventivno delovanje inspekcija i jasne instrukcije svim serviserima u pogledu zakonskih obaveza”, kaže Đurišić.

I dodaje da predlažu da se ove godine omogući kupovina kontrolisanih gasova svim pravnim licima i preduzetnicima registrovanim za delatnost servisiranja vozila koji su u procesu sticanja Sertifikata B.

“Otvaranje novih centara za obuku bez odlaganja. Na našu inicijativu još u januaru su podnete dve prijave Ministarstvu da se otvore trening centri u Nišu i Beogradu, ali za sada niko od njih nije dobio odgovore. Takođe, neophodno je omogućiti obuke u školama koje su ih do sada sprovodile. Obustaviti inspekcijske kontrole i sankcionisanje, dok svi ne prođu obuke i upišu se u registar. Dotle predlažemo preventivno delovanje inspekcija kako bismo zajedničkim radom informisali servisere o obavezama”, zaključuje Aleksandra Đurišić menadžerka Udruženja autoservisi Srbije.

Kompanija Paragraf Lex ne preuzima odgovornost za tačnost i istinitost informacija prenetih iz spoljnih sadržaja odnosno drugih izvora, kao i za štetu koja eventualno iz toga, proistekne. Sve informacije objavljene u sekciji "Vesti" su namenjene u svrhu opšteg informisanja.


Izvor: Vebsajt Biznis, 16.04.2024.
Naslov: Redakcija