ZAKON O ELEKTRONSKOM FAKTURISANJU I NOVA PODZAKONSKA AKTA - U SUSRET POČETKU PRIMENE PODZAKONSKIH AKATA ZAKONA O ELEKTRONSKOM FAKTURISANJU OD 1.1.2022. GODINE: Paragraf organizuje vebinar 21. septembra 2021. godine
Kompanija Paragraf organizovaće 21. septembra 2021. godine vebinar na temu "Zakon o elektronskom fakturisanju i nova podzakonska akta”, u susret početku primene podzakonskih akata Zakona o elektronskom fakturisanju ("Sl. glasnik RS", br. 44/2021) od 1.1.2022. godine.
Vebinar je namenjen računovođama i pravnicima u privatnom i javnom sektoru, IT stručnjacima, knjigovodstvenim i drugim agencijama, kao i svim ostalim zainteresovanim licima.
Učesnici vebinara dobiće sve informacije o:
- Svim novodonetim propisima vezanim za obavezu elektronskog fakturisanja u javnom i privatnom sektoru,
- Novinama na polju elektronskog poslovanja i izdavanja računa u elektronskoj formi,
- Rokovima u kojima će početi primena određenih odredbi propisa iz ove oblasti kao i uputstva za blagovremeno i zakonito poslovanje privrednih subjekata i
- Načinu kako izbeći visoke kazne koje su najavljene za nezakonito poslovanje sa elektronskim fakturama.
Učesnici će dobiti i Power-point prezentacije predavača.
Teme vebinara podeljene su u nekoliko oblasti:
1. Elektronsko fakturisanje u privatnom i javnom sektoru - početak primene podzakonskih akata zakona o elektronskom fakturisanju od 01. januara 2022. godine:
- Elementi elektronske fakture,
- Dostava prateće i druge dokumentacije kroz sistem elektronskih faktura,
- Elektronsko evidentiranje obračuna PDV u sistemu elektronskih faktura,
- Standardi elektronskog fakturisanja,
- Registrovanje za pristup i korišćenje sistema elektronskih faktura,
- Korišćenje podataka koji su dostupni u sistemu elektronskih faktura,
- Postupanje centralnog informacionog posrednika,
- Čuvanje i stavljanje na uvid elektronskih faktura,
- Obezbeđivanje verodostojnosti i integriteta sadržine faktura u papirnom obliku i
- Korišćenje sistema za upravljanje fakturama.
2. Predstavljanje programa Kancelarko - modul za elektronsko fakturisanje
Kancelarkovi korisni moduli omogućavaju lakšu razmenu i rukovanje poslovnom dokumentacijom, brzu pretragu i efikasan pristup dokumentima, evidenciju o obavezama i rokovima, bržu naplatu potraživanja kroz elektronsku razmenu faktura, kao i značajnu uštedu troškova na godišnjem nivou.
3. Izdavanje računa u elektronskom obliku u skladu sa Zakonom o PDV; značaj sistema elektronskih faktura za kontrolu obračuna PDV
- Mogućnost izdavanja računa u elektronskom obliku u skladu sa Zakonom o porezu na dodatu vrednost ("Sl. glasnik RS", br. 84/2004, 86/2004 - ispr., 61/2005, 61/2007, 93/2012, 108/2013, 6/2014 - usklađeni din. izn., 68/2014 - dr. zakon, 142/2014, 5/2015 - usklađeni din. izn., 83/2015, 5/2016 - usklađeni din. izn., 108/2016, 7/2017 - usklađeni din. izn., 113/2017, 13/2018 - usklađeni din. izn., 30/2018, 4/2019 - usklađeni din. izn., 72/2019, 8/2020 - usklađeni din. izn. i 153/2020),
- Sadržina računa u smislu Zakona o PDV u odnosu na sadržinu fakture u skladu sa Zakonom o elektronskom fakturisanju i novodonetim Pravilnikom o elementima elektronske fakture,
- Značaj sistema elektronskih faktura za kontrolu obračuna PDV,
- Obaveza izdavanja i prijema elektronske fakture u sistemu elektronskih faktura za obveznike PDV i
- Obaveza evidentiranja obračuna PDV u sistemu elektronskih faktura.
4. Odgovori na najčešće postavljena pitanja
Predavači:
Tijana Smiljanić, odgovorni urednik stručnog časopisa "Poresko-računovodstveni instruktor" i Sonja Talijan, pomoćnik Ministra finansija u sektoru za digitalizaciju u oblasti finansija.
Detaljne informacije o vebinaru (način prijave, informacije u vezi sa kotizacijom i ostale korisne informacije) možete saznati na ovoj stranici. Vebinar je BESPLATAN za sve one koji se prijave za prezentaciju programa Kancelarko.
Izvor: Redakcija, 18.08.2021.