JAVNOM SEKTORU POTREBNI INTERNI REVIZORI: Svi zainteresovani, od petka 25.03.2022. godine, mogu pratiti konkurse i ostaviti svoje podatke za kontakt na sajtu Službe za upravljanje kadrovima
Centralna jedinica za harmonizaciju (CJH) Ministarstva finansija predstavila je dosadašnje rezultate reforme upravljanja javnim finansijama prema međunarodnim standardima i iskazala potrebu javnog sektora za novim kadrovima u internoj reviziji.
Na predstavljanju rezultata je rečeno da svi rukovodioci i zaposleni u organizacijama javnog sektora – korisnici javnih sredstava, dobijaju praktičnu podršku od strane Ministarstva finansija za unapređenje svojih sistema finansijskog upravljanja i kontrole putem interne revizije. Na taj način interna finansijska kontrola u javnom sektoru (IFKJ) omogućava upravljanje novcem građana Republike Srbije na efektivan, efikasan i ekonomičan način, navodi se u saopštenju.
- Ustanovljeni sistem politika, procedura i aktivnosti ima za cilj da internom kontrolom definiše način, vreme i ličnu odgovornost u poslovanju organizacija javnog sektora, a sam sistem finansijskog upravljanja i kontrole kroz internu reviziju postala je zakonska obaveza za sve korisnike javnih sredstava. Ovakva vrsta podrške pomaže svim rukovodiocima i zaposlenima u organizacijama javnog sektora da vrše procenu mogućih slabosti svojih sistema interne kontrole, predlaganjem odgovarajućih izmena i pružanjem dodatnih smernica za poboljšanje interne kontrole. Zajedničko angažovanje svih aktera IFKJ i organizacija javnog sektora na reformi javnih finansija jeste preduslov za odgovorno upravljanje novcem građana - dodaje se.
Tim povodom su predstavljeni brojni sistemi obuka i edukativni materijali, kao i dosadašnji napredak javnih institucija koje izveštavaju o usklađenosti sa zahtevima IFKJ, potvrđenim i kroz izveštaje Evropske komisije o finansijskom nadzoru.
Nacionalna sertifikaciona šema za sticanje zvanja ovlašćeni interni revizor, izgrađena po međunarodnim standardima, do sada je kroz CJH obučila i implementirala 506 internih revizora sa ovlašćenim sertifikatom. Jaka interna revizija je preduslov za dalji napredak upravljanja javnim sredstvima, a za sam razvoj i bolje rezultate neophodan je veći broj internih revizora u javnom sektoru, napominje se. Kroz adekvatnu obuku i polaganje ispita, koje organizuje Centralna jedinica za harmonizaciju, svi zainteresovani mogu konkurisati za posao ovlašćen interni revizor u javnom sektoru.
- Pozivam zaposlene iz javnog i privatnog sektora, pa i one mlade, bez velikog iskustva, da pokažu interesovanje za rad u internoj reviziji. To je dinamično, raznovrsno i zanimljivo okruženje, gde ćete služiti javnom interesu i dobrobiti građana ali i steći veštine dobrih rukovodilaca. Za početak rada u internoj reviziji nije obavezno posedovanje sertifikata, a osnovna znanja potrebna za rad steći ćete putem obuka koje organizujemo. Nakon obuka i položenog ispita, interni revizori stiču prestižan sertifikat ovlašćenog internog revizora u javnom sektoru koji je usklađen sa međunarodnim standardima interne revizije - rekla je ovim povodom Spomenka Vircburger, pomoćnica ministra finansija.
Svi zainteresovani za rad u internoj reviziji u javnom sektoru, od petka 25.03.2022. godine, mogu pratiti konkurse i ostaviti svoje podatke za kontakt na sajtu Službe za upravljanje kadrovima i biće blagovremeno obavešteni o konkursima za interne revizore u javnom sektoru.
Kompanija Paragraf Lex ne preuzima odgovornost za tačnost i istinitost informacija prenetih iz spoljnih sadržaja odnosno drugih izvora, kao i za štetu koja eventualno iz toga, proistekne. Sve informacije objavljene u sekciji "Vesti" su namenjene u svrhu opšteg informisanja.
Naslov: Redakcija