PRAVILNIK O IZMENAMA I DOPUNAMA PRAVILNIKA O PODELI MOTORNIH I PRIKLJUČNIH VOZILA I TEHNIČKIM USLOVIMA ZA VOZILA U SAOBRAĆAJU NA PUTEVIMA: • Vozači u najvećem broju slučajeva padaju zbog sitnijih nedostataka kao što su neispravan migavac na retrovizoru, treće stop svetlo, zadnji brisač ili nedostatak tečnosti za šoferšajbnu •
Termin za tehnički pregled vozila čeka se i po nedelju dana, a gužve su napravili tzv. povratnici. To su vozači koji padnu na proveri ispravnosti auta i imaju rok od tri dana da otklone nedostatke kako ne bi ponovo plaćali pregled. A, takvih je više od polovine.
Neki se vraćaju i više puta. Na pojedinim beogradskim linijama dolazi i do verbalnog sukoba ove dve kategorije vozača oko termina.
Većim gužvama doprinosi i duže trajanje provere, od 50 minuta do sat vremena, a negde i duže. Takva situacija je od 6. jula, kada je počela primena novih pravila i snimanje kompletnog toka pregleda što je znatno usporilo čitav proces. Vozači u najvećem broju slučajeva padaju zbog sitnijih nedostataka kao što su neispravan migavac na retrovizoru, treće stop svetlo, zadnji brisač, nedostatak tečnosti za šoferšajbnu. Stručnjaci ističu da je značajno da vlasnici na svojim vozilima sami poprave sve vidljive mane pre nego što dođu na proveru da se ne bi vraćali više puta. Siniša Todorović, koji radi na jednoj beogradskoj tehničkoj liniji, ističe da se kod njih na termin uglavnom čeka od četiri do sedam dana.
"Mnogi žele da dovezu vozilo i da ostave na čekanju, ali to ne prihvatamo, moramo da obezbedimo termine za povratnike i to je stvorilo gužve", objašnjava Todorović. "Teško je uklopiti one koji dolaze na prvi put zakazan pregled sa povratnicima koji imaju rok od tri dana za popravku da ne bi plaćali ponovo pregled 6.000 dinara. Tu često bude problematičnih situacija i dolazi do verbalnog sukoba između njih".
On ističe da se u proseku polovina vozila vrati kao neispravna da popravi nedostatke, a oko 30 odsto njih to uspe i da uradi u tom roku. Navodi da je bilo situacija da dođu posle sedam-osam dana i bune se zašto moraju da plaćaju ponovo.
"Stalno zovu da pitaju šta treba da bude ispravno da bi prošli, kažemo im da sve što postoji na vozilu mora da bude pregledano" - ističe Todorović. "Sve što i sami vide treba da poprave pre nego što dođu".
Moglo bi se reći da je čitalac "Novosti" Milan Stevanović prošao "pakao" na tehničkom pregledu u jednom manjem mestu u Srbiji, jer je čitav proces koji uključuje i vraćanje vozača da popravi nedostatke kod majstora, trajao šest sati. Kako Stevanović ističe, na istoj stanici već poslednjih desetak godina radi proveru ispravnosti i nikada nije bilo nikakvih problema, jer je auto u odličnom stanju i redovno ga održava.
"Došao sam u 8.30 a završio u 14.30 i za to vreme su me više puta slali kod majstora da popravljam određene nedostatke", objašnjava Stanković. "Prvo su ustanovili da nema tečnosti za stakla. Kada sam to ispravio i vratio se, utvrdili su da na zadnjem sedištu nema trećeg naslona za glavu u sredini, što retko koji auto ima. I taj problem sam rešio. Zatim su mi rekli da nije dobar broj na motoru i pitali da li sam ga menjao. Bio sam potpuno iznenađen, ali su brzo zaključili da je sve u redu".
Kada je na kraju ušao na liniju napravili su izveštaj da brisač na zadnjem retrovizoru nema pun hod, da prednji farovi nemaju maglenke i da ne radi treće stop svetlo na zadnjim vratima. Otišao je odmah da sve popravi. Kako ističe, majstori su mu rekli da maglenke nisu ni predviđene fabrički za njegov auto, ali i to je uradio i vratio se istog dana na ponovnu proveru i konačno, prošao tehnički.
Vlada Marinković, iz Nacionalne asocijacije tehničkih pregleda, ističe da vozači moraju da shvate da ako dođu na tehnički sa neispravnim autom, neće proći.
"Tačno je da uglavnom padaju na manjim nedostacima, ali kontrolori, uz svu dobru volju, ne smeju da puste vozilo koje je neispravno", kaže Marinković. "Sve nedostatke koje vozači i sami vide treba da otklone pre dolaska na pregled".
On kaže da trenutno ima oko 1.000 linija koje rade i ocenjuje da će se situacija i po pitanju gužvi i navikavanja ljudi na nove uslove tehničkog vrlo brzo stabilizovati. Kako dodaje, već je bolje nego što je bilo na početku.
"Vozači ne treba da čekaju poslednji trenutak za dolazak na tehnički pregled", ističe Siniša Todorović, kontrolor na jednoj beogradskoj liniji. "Tako je jedna žena zvala dan pre isteka registracije i žalila se što ne možemo da je primimo, jer ona ne zna šta će da radi. Svi mogu da obave tehnički 30 dana pre isteka registracione nalepnice, što je sasvim dovoljno da isprave i nedostatke ukoliko se utvrdi da ih ima".
Izvor: Vebsajt Novosti, 22.7.2021.Naslov: Redakcija