Zastava Bosne i Hercegovine

ZAKON O ZAŠTITI POTROŠAČA: Tela za vansudsko rešavanje potrošačkih sporova su upisana u Listu tela za vansudsko rešavanje sporova


Informatička platforma za vansudsko rešavanje potrošačkih sporova je platforma koja potrošačima pruža mogućnost da onlajn putem, na efikasan i brz način podnesu zahtev za rešavanje potrošačkog spora vansudskim putem.

Ovakav vid postupka je predviđen za rešavanje svih vrsta potrošačkih sporova, bez obzira na vrstu i vrednost spora, a rešava se pred trećim licem - telom za vansudsko rešavanje potrošačkog spora koje mora biti neutralno, nepristrasno i nezavisno.

Tela za vansudsko rešavanje potrošačkih sporova su upisana u Listu tela za vansudsko rešavanje sporova u skladu sa Zakonom o zaštiti potrošača ("Sl. glasnik RS", br. 88/2021) koju vodi Ministarstvo trgovine, turizma i telekomunikacija i moraju ispunjavati određene uslove kako bi bili upisani na Listu. Pored ove liste, Ministarstvo trgovine, turizma i telekomunikacija Republike Srbije vodi i informatičku platformu.

Preduslov za podnošenje zahteva za rešavanje potrošačkog spora vansudskim putem je da ste prethodno obratili trgovcu, odnosno uložili reklamaciju. Ukoliko smatrate da je trgovac neosnovano i suprotno zakonu odbio vašu reklamaciju, možete pokrenuti postupak vansudskog rešavanja spora popunjavanjem zahteva za vansudsko rešavanje spora, i to:

  • unošenjem podataka o sebi - potrošaču
  • unošenjem podataka o trgovcu
  • opisom spora i unošenjem podataka o odbijenoj reklamaciji
Izvor: Vebsajt Ministarstva trgovine, turizma i telekomunikacija, 20.09.2022.
Naslov: Redakcija