Zastava Bosne i Hercegovine

PREDLOG ZAKONA O IZMENI I DOPUNI ZAKONA O ELEKTRONSKIM MEDIJIMA: Predviđena obaveza koja se odnosi na objavljivanje tarifa za političko oglašavanje pre početka izborne kampanje


Predlog zakona o izmeni i dopuni Zakona o elektronskim medijima usmeren je na dalje poboljšanje kvaliteta izbornog procesa, izjavila je ministarka kulture i informisanja Maja Gojković.

Gojković je u Narodnoj skupštini Republike Srbije rekla da su u Međustranačkom dijalogu kofasilitatori iz Evropskog parlamenta identifikovali konkretne mere koje bi pomogle unapređenju političkih uslova za naredne izbore.

Jedna od mera se, kaže, odnosila na izmenu Zakona o elektronskim medijima, odnosno da se propiše obaveza koja se odnosi na objavljivanje tarifa za političko oglašavanje pre početka izborne kampanje.

Sporazumom o unapređenju uslova za održavanje izbora od 29. oktobra 2021. godine, koji je zaključen u Narodnoj skupštini između političkih stranaka učesnica Međustranačkog dijaloga pod pokroviteljstvom Narodne skupštine predviđena je obaveza objavljivanja cenovnika političkog oglašavanja, kao i zahtev da kriterijumi po kojima se određuje cena političkog reklamiranja moraju važiti za sve kandidate na izborima i sve podnosioce proglašenih izbornih lista, odnosno predlagače proglašenih kandidata.

Ona je podsetila da su istim Sporazumom predviđena posebna ograničenja za javne funkcionere u izbornoj kampanji i predloženo je da se izmenama zakona predvidi da deset dana pre dana određenog za glasanje, mediji ne mogu izveštavati o zvaničnim javnim skupovima ako na tim skupovima učestvuju javni funkcioneri koji su kandidati za predsednika Republike, narodne poslanike, poslanike u skupštini autonomne pokrajine i odbornike u skupštini jedinice lokalne samouprave.

Vlada Republike Srbije je prihvatila predložene mere, polazeći pre svega od uloge koju elektronski mediji imaju u sistemu javnog informisanja Republike Srbije, a naročito njihove uloge u izbornoj kampanji.

Izvršeno je i terminološko usaglašavanje, tako što je sintagma: predizborna kampanja, zamenjena sintagmom: izborna kampanja, čime je ova odredba Zakona o elektronskim medijima terminološki usaglašena sa odredbama Zakona o oglašavanju, Zakona o finansiranju političkih aktivnosti i Zakona o izboru narodnih poslanika.

Još jedan medijski zakon koji je pred narodnim poslanicima, jeste Predlog zakona o izmeni i dopunama Zakona o javnim medijskim servisima.

Predložena izmena i dopuna Zakona o javnim medijskim servisima izvršena je u članu Zakona kojim je propisan javni interes koji se ostvaruje radom javnih medijskih servisa.

Kao i kod Zakona o elektronskim medijima, izvršeno je terminološko usaglašavanje, tako što je reč: "predizborna" u sintagmi: "predizborna kampanja" zamenjena rečju: "izborna".

Članom 2. Zakona o izmenama i dopuni Zakona o javnim medijskim servisima, predviđeno je da se Radio-televizija Vojvodine, do 31. decembra 2022. godine delimično finansira iz Budžeta Republike Srbije za obavljanje osnovne delatnosti, koja je u funkciji ostvarivanja javnog interesa.

U tu svrhu, u budžetu Srbije za 2022. godinu opredeljeno je 900 miliona dinara, najviše zbog toga jer, kako je rekla Gojković, sadašnja visina takse od 299 dinara nije dovoljna da "Radio-televizija Vojvodine" u kontinuitetu i nesmetano obavlja svoju delatnost.

Kompanija Paragraf Lex ne preuzima odgovornost za tačnost i istinitost informacija prenetih iz spoljnih sadržaja odnosno drugih izvora, kao i za štetu koja eventualno iz toga, proistekne. Sve informacije objavljene u sekciji "Vesti" su namenjene u svrhu opšteg informisanja.

Izvor: Vebsajt RTV, 21.12.2021.
Naslov: Redakcija