Zastava Bosne i Hercegovine

ZAKON O ZAŠTITI POTROŠAČA: Udruženja za zaštitu potrošača ukazuju da su promene uglavnom “kozmetičke” i da Zakon neće moći da reši sve stare i nagomilane probleme


Novi Zakon o zaštiti potrošača ("Sl. glasnik RS", br. 88/2021 - dalje: Zakon), koji je usvojen u septembru, od 20. decembra je u primeni.

Iako se udruženja za zaštitu potrošača slažu da novi Zakon donosi neke dobre promene koje će možda popraviti položaj potrošača, pojedina udruženja upozoravaju da su promene uglavnom “kozmetičke” i da Zakon neće moći da reši sve stare i nagomilane probleme.

Novine u Zakonu su uvođenje Registra "Ne zovi", uvođenje proračuna za usluge čija je vrednost veća od 5.000 dinara, uvođenje evidencije potrošačkih sporova, delimična harmonizacija sa Direktivom o putovanjima, unapređenje postupka vansudskog rešavanja potrošačkog spora, uvođenje prekršajnih naloga, duži rok zastarelosti u postupku zaštite kolektivnog interesa potrošača.

"Mi smo odmah rekli da su ove izmene samo kozmetičkog karaktera", kaže Dejan Gavrilović iz udruženja za zaštitu potrošača "Efektiva". Jedna od zamerki je i izostanak "instituta kolektivne tužbe". Primena novog Zakona u najvećem delu je već otpočela, ali će neke novine biti uvedene i sledeće godine. Jedna od njih je obaveza trgovca da učestvuje u vansudskim sporovima sa kupcima, koja stupa na snagu od 20. marta, dok bi dugo najavljivani registar "Ne zovi" trebalo da profunkcioniše u narednih 12 meseci.

Kompanija Paragraf Lex ne preuzima odgovornost za tačnost i istinitost informacija prenetih iz spoljnih sadržaja odnosno drugih izvora, kao i za štetu koja eventualno iz toga, proistekne. Sve informacije objavljene u sekciji "Vesti" su namenjene u svrhu opšteg informisanja.

Izvor: Vebsajt B92, 20.12.2021.
Naslov: Redakcija