Zastava Bosne i Hercegovine

UREDBA O VREDNOVANJU RADNE USPEŠNOSTI DRŽAVNIH SLUŽBENIKA: Ocenjivanje državnih službenika pokazalo da većina prevazilazi očekivanja, samo 0,1 odsto nije ispunilo ciljeve


Gotovo 55 odsto državnih službenika je prevazišlo, dok je oko 45 procenata "samo" ispunilo očekivanja svojih šefova na radnom mestu, pokazuje poslednji izveštaj o vrednovanju radne uspešnosti u državnoj upravi i službama Vlade. Svega 0,6 procenata ćata moraće da poboljšaju svoje angažovanje, dok samo 0,1 odsto nije ispunilo očekivanja.

Poznato je insistiranje srpskih činovnika na papiru koji, po pravilu, nedostaje, ali, pitanje je kakva bi njihova konačna ocena bila da su rad vrednovali građani. Čini se da su visoko mišljenje o sebi, koje svakodnevno demonstriraju kroz otvor šaltera, sada samo i dokumentovali. U njihovim rukama je sada i taj - "još jedan papir" - kojim verovatno potvrđuju svoju posvećenost i angažovanje na državnom radnom mestu.

Kako navode u Ministarstvu državne uprave i lokalne samouprave, ovaj izveštaj, ipak, pokazuje da su njihovi pretpostavljeni bili stroži u ocenjivanju, pošto je prethodnih godina procenat najuspešnijih prelazio 85.

- Sada je vreme da korekcijama Uredbe o vrednovanju radne uspešnosti državnih službenika ("Sl. glasnik RS", br. 2/2019 i 69/2019) pokušamo da ukažemo državnim organima na koji način da poboljšaju vrednovanje svojih službenika - kažu u Ministarstvu.

Prema podacima Nacionalne akademije za javnu upravu, tokom 2019. obuke o vrednovanju radne uspešnosti pohađala su 382 polaznika, dok je naredne dve godine bilo 416 polaznika, od kojih je 257 rukovodilaca.

- Broj zaposlenih koji su tokom 2020. i 2021. pohađali obuke za vrednovanje radne uspešnosti i postavljanje organizacionih ciljeva je 42, od kojih je 34 uspešno prošlo navedene obuke, što iznosi manje od 10 odsto ukupnog broja. I u ovoj oblasti smo intervenisali izmenama Uredbe kako bi se stanje obuka i edukacija zaposlenih unapredilo - ističu nadležni.

Osnovni cilj vrednovanja uspešnosti državnih službenika je da se, kroz stalno praćenje rada i razgovor između službenika i njegovog šefa, stekne utisak kako on radi, da li su mu potrebne obuke i koje, može li rad da se unapredi...

Na osnovu više od 50 parametara procenjuje se na kom nivou je službenik ministarstva ili suda, sekretarica, zaposleni u Narodnoj skupštini i ostalo "činovništvo" pokazivalo poželjno ponašanje. Uspostavljeno je i ocenjivanje na više nivoa, sa pratećim posledicama.

- Realno je očekivati da će 15 do 25 odsto zaposlenih najčešće biti na višem nivou rada i kompetencija od onih koji se očekuju za njegove poslove, dok najmanje 60 procenata treba da radi standardno i da ispunjava očekivanja - kažu u Ministarstvu.

Izveštaji Službe za upravljanje kadrovima ukazuju da treba poboljšati određivanje ciljeva organizacionih jedinica, način i nivo na kojem se oni postavljaju i prate, a kasnije vrednuju. Takođe, uočeno je da šefovi često prepisuju iste ishode vrednovanja za sve zaposlene i ne popunjavaju deo izveštaja koji se odnosi na razvoj kompetencija.

Kompanija Paragraf Lex ne preuzima odgovornost za tačnost i istinitost informacija prenetih iz spoljnih sadržaja odnosno drugih izvora, kao i za štetu koja eventualno iz toga, proistekne. Sve informacije objavljene u sekciji "Vesti" su namenjene u svrhu opšteg informisanja.

Izvor: Vebsajt Novosti, J. Ž. S., 25.01.2022.
Naslov: Redakcija